דף הבית / חדשות העיר משני / כרישים בני שמונה

כרישים בני שמונה

רונן דמארי

 

דור ה-Z נולד עם סמארטפון ביד, הטכנולוגיה עבורם היא נקודת המוצא ובכנס שהתקיים השבוע בבניין עיריית ראשון לציון, בו הוצגו המצאות טכנולוגיות של תלמידי בני 8 עד 12, הוכיחו התלמידים חשיבה מחוץ לקופסא, יכולות טכנולוגיות גבוהות ויכולת שכנוע שלא תבייש את טובי היזמים בארץ. ראש העירייה, רז קינסטליך, אמר: "המרכז העירוני למצוינות מאתגר את היכולות של התלמידים וממצה את הפוטנציאל שלהם. אם אלו המיצגים של תלמידים מבית ספר יסודי, אפשר רק לדמיין לאן הם יגיעו בעתיד".

לכנס, שנקרא "יום הכרישים" על בסיס תוכנית הטלוויזיה שמעודדת יזמות, הגיעו כ-150 תלמידים מהמרכז העירוני למצוינות, בהובלת מנהלת היחידה למצטיינים ומחוננים- ברכה צויליך. התלמידים השתתפו באחד מקורסי חברת "טקטיקס" בראשות מיטל דומב, בנושאים של רובוטיקה ויזמות. התלמידים נדרשו לבנות ולהרכיב המצאות טכנולוגיות מבריקות ופורצות דרך ולעניין את ה"משקיעים", הורים, תושבים, הנהלת העירייה ואפילו כריש אמיתי מתוכנית הטלוויזיה- סתיו שחם, יזם ומנכ"ל הייטק ובעלים לשעבר של מועדון כדורגל בליגת העל, שאמר: "יום הכרישים 2019 הוכיח לכולנו שיש למדינת ישראל דור צעיר מצוין. תודה רבה לראש העירייה רז קינסטליך ולצוות העירייה על השקעה למופת בנוער שלנו".

היו שם מקל נחייה לעיוורים שמתריע ממכשול, נדנדה שמזהה ילד מתקרב ונעצרת ורובוט שמשקה צמחים באופן אוטומטי. ההמצאות היצירתיות ביותר שזכו במקום הראשון, היו של עמית וולדמן ורוני עזיז, שהרכיבו את הרובוט "רוב הבנאי"- הפועל על ידי שלט ובונה מגדל מקוביות ושל מאיה דיין, שהרכיבה מכונה אוטומטית בשם "Tattoomat"- שעושה קעקועים. במקום הראשון בקטגוריית טקטיקס פרו, זכתה שירה דיין רץ שבנתה רובוט שמנקה את השולחן ובקטגוריית הפרזנטציה הטובה ביותר, זכו ארז זינגר ובניהו ממו- שהמציאו משחק כדורגל שולחן אוטומטי, הפועל באמצעות שלט רחוק.

מחזיקת תיק החינוך, מ"מ וסגנית ראש העירייה, עו"ד ליאל אבן זוהר, אמרה: "עברנו בין החדרים לשמוע מהתלמידים. הם הציגו, הסבירו, והתרגשו – אנחנו התרגשנו איתם. אנחנו מזמינים את ילדי העיר לקחת חלק במרכזי המצוינות של העיר- מגיל הגן ועד התיכון ולחוות חדשנות ומצוינות , להתפתח ולהעשיר את יכולותיהם״. במהלך הקורס, התלמידים לומדים ועוברים תהליך מעצים ורצוף באתגרים של תכנון, פיתוח, בניה, פתרון בעיות מורכבות ותכנות של המצאות טכנולוגיות פרי דמיונם. בעזרת תושייה, התמדה ונחישות רבה התלמידים מצאו פתרונות לקשיים בהם נתקלו לאורך הדרך, הפגינו יצירתיות ומקוריות עד לתוצר המוגמר שהוצג בכנס.

צוות הכרישים, כלומר ה"משקיעים", כלל את סתיו שחם, ענבל שינפלד, ירון מירלמן, אלמוג אוחיון, דידי ודרורה ורדי, פרופ' אהוד מניפז, ד"ר אלי קולברג וד"ר אברהם שלי.

רז קינסטליך
רז קינסטליך. צילום: אושרי PHOTO
יום הכרישים
צילום: אושרי PHOTO
יום הכרישים
צילום: אושרי PHOTO
סתיו שחם. צילום: אושרי PHOTO
סתיו שחם. צילום: אושרי PHOTO

 

צילום: אושרי PHOTO

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל [email protected]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם:

ניידת משטרה צילום דוברות משטרת ישראל

בוקר קשה ברחובות

תפריט נגישות