דף הבית / חדשות העיר משני / כמיטב המסורת: מתנדבים מבקרים בבתיהם של ניצולי שואה בעיר ומדליקים יחד את נרות החנוכה

כמיטב המסורת: מתנדבים מבקרים בבתיהם של ניצולי שואה בעיר ומדליקים יחד את נרות החנוכה

מפיצים אור ולא רק מנרות חנוכה. עשרות מתנדבים יפקדו בשבוע הקרוב ניצולי שואה ואזרחים ותיקים בביתם וידליקו עמם נרות חנוכה. זוהי מסורת שנתית שמתקיימת במסגרת התוכניות "פרח לניצול" של המחלקה לעבודה סוציאלית קהילתית במינהל הרווחה ותוכנית "שייכות ראשונית" שלה שותפה גם הרשות העירונית למניעת סמים ואלכוהול. ראש העירייה, רז קינסטליך, אמר: "גם בחג החנוכה אנחנו שמים את התושבים הוותיקים במרכז. ישר כוח לכל מי שלוקח חלק בתוכניות האלו, ובעיקר למתנדבים הרבים שמעניקים אור ואוזן קשבת לבני הגיל השלישי".

המנהל לשילוב חברתי בעיריית ראשון לציון שם לו למטרה להעמיק את הקשר עם אזרחים ותיקים וניצולי שואה בודדים.  לשם כך, פותחו מגוון שירותים ייחודיים, שנועדו ליצור מעטפת חברתית ולשמור על קשר רציף עם האזרחים הוותיקים וניצולי השואה באמצעות מוקד טלפוני וביקורי בית. במסגרת הפעילות החברתית הענפה  הוקמה "סיירת תושבים"- המורכבת מתושבים שלקחו על עצמם לבקר בבתי ניצולי שואה סביב חגים ומועדים. המתנדבים מגיעים לבתים, יוצרים קשר אישי, מתעניינים, משוחחים עם הניצולים ובעיקר מנסים לפתח קשר חברתי.

מתנדבת בתוכנית סיפרה: "אני מגיעה לקשישה שמחכה לי כל השבוע. אנחנו נפגשות, מדברות, צוחקות. לפעמים היא צריכה עזרה בדברים שונים, אני מפנה את הנושא ללשכה לאזרח הוותיק במנהל לשילוב חברתי, והעובדת הסוציאלית נותנת מענה".

סגן ראש העיר ומחזיק תיק המנהל לשילוב חברתי, מוטי עג'מי, התייחס בהתרגשות ליוזמות ואמר: "אני גאה על המספר הרב של המתנדבים, תושבי העיר, אשר נרתמים לקחת חלק בפעילות המבורכת הזו ומראים שלתושבי העיר אכפת מתושביה הוותיקים".

תושבים שמעוניינים להתנדב ולהדליק חנוכייה עם אזרחים ותיקים וניצולי שואה, מוזמנים לפנות למחלקה לעבודה סוציאלית קהילתית 03-9689909

חנוכיה
אילוסטרציה

יחידת השיטור העירוני בפעילות לחנוכה

וגם, כמדי שנה,  פקחי ושוטרי יחידת השיטור העירוני ביקרו השבוע בעיר במוסדות לגמילה מסמים, הימורים ואלכוהול בעיר וחילקו למשתתפים סופגניות עם ברכת חג שמח. המטופלים הופתעו לטובה לראות את הפקחים והשוטרים שאותם היו פוגשים בדרך כלל בנסיבות אחרות.

כמו כן, נערך ביקור בבית חם לנערים בסיכון, חולקו סופגניות והתקיימו פעילויות משותפות עם הילדים כחלק מפרויקט רחב יותר ומתמשך שמקיימת היחידה בעיר כל השנה בשיתוף פעולה עם מינהל לשילוב חברתי.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל [email protected]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם:

ניידת משטרה צילום דוברות משטרת ישראל

בוקר קשה ברחובות

תפריט נגישות