דף הבית / חדשות העיר משני / יום השואה הבינלאומי

יום השואה הבינלאומי

רונן דמארי

 

"באמצעות הפרויקט אני לומד על השואה – דרך העיניים של מי שהיו שם. להכיר את האנשים האלו מקרוב, זה דבר שנשאר איתך יותר מכל ספר לימוד" כך מסביר דניאל מרטינקביץ (16) מדוע בחר להשתתף בפרויקט "דרגות גאווה", פרויקט התנדבותי של בני נוער מקבוצת הצילום של מועדון  הנוער "התדר" בראשון לציון בשיתוף הבית הפתוח לניצולי שואה בעיר.

דניאל ועמיתתו אליזבת ביטריך, בחרו לשחזר את הרגע המיוחד בחייהם של הזוג ושרלוט (78) אולמר (86) יחזקאל. אולמר נולד בפולין היה כמעט בן 7 כאשר פרצה מלחמת העולם השנייה. כשהיא הסתיימה הוא שוטט בין מדינות אירופה עד שעלה לארץ ב-1950. שמונה שנים לאחר מכן הוא התחתן עם שרלוט ומבחינתו זה היה רגע הניצחון.

דניאל ואליזבת נענו לבחירתם של הזוג ובחרו לשחזר את תמונת החתונה "עבורנו מדובר בחוויה מאוד מרגשת" מספר אולמר "הפרויקט הזה מחבר ביננו לבין לדור הצעיר ועוזר להתמודד עם זיכרונות השואה הקשים על ידי הדגשת הניצחון וההצלחה שלנו בבניית בית בארץ ישראל". התמונה צולמה במועדון "הבית הפתוח לניצולי השואה" בראשון לציון שנפתח לפני שמונה שנים כמקום המספק מענה לצרכיהם השונים של ניצולי השואה המתגוררים בעיר. לזוג יש היום שלושה ילדים, תשעה נכדים וארבעה נינים כאשר החמישי צפוי להיוולד בכל יום.

פרויקט "דרגות גאווה" מפגיש בין בני הנוער לניצולי שואה לאורך כל השנה במטרה לגבש יחד אלבום זיכרונות  שכותרתו ניצחון ותקומה. האלבום מורכב מתמונות משוחזרות של ניצולי השואה בסיטואציות אותם בחרו להנציח. ניצולי השואה בפרויקט זוכים לספר את סיפורם באמצעות השחזורים מרגעי הניצחון הפרטיים שלהם. בסיום הפרויקט יגובש ספר זיכרונות ותצלומים שיוגש לניצולי השואה.

ראש העירייה, רז קינסטליך, אמר: "כנכד לניצולי שואה, הפרויקט הזה מרגש אותי במיוחד. הקשר הייחודי של בני הנוער וניצולי השואה בעיר מעורר השראה ומבטיח שזכר השואה לעולם לא יישכח".

קבוצת הצילום של מועדון התדר, הינה קבוצה הפועלת במסגרת התכנית להתפתחות אישית ומעורבות חברתית  תחת מינהל קהילה וחינוך בעיריית ראשון לציון. הקבוצה מונה כ- 30 חניכות וחניכים בכיתות י-י"ב מכל העיר. הקבוצה נפגשת אחת לשבוע, לומדת ומתרגלת את נושא הצילום, מצלמת את האירועים המרכזיים לנוער בעיר, ומקיימת פעילויות, אירועים והתנדבויות למען החברה. מועדון התדר, המועדון העירוני המרכזי לנוער העיר ראשון לציון.

רגעים היסטוריים בחיי ניצולי שואה
צילום: באדיבות העירייה
רגעים היסטוריים בחיי ניצולי שואה
מימין לשמאל- דניאל מרטינקביץ – אולמר יחזקאל- שרלוט יחזקאל – אליזבת ביטריך. צילום: באדיבות העירייה
רגעים היסטוריים בחיי ניצולי שואה
צילום: באדיבות העירייה
רגעים היסטוריים בחיי ניצולי שואה
צילום: באדיבות העירייה
רגעים היסטוריים בחיי ניצולי שואה
צילום: באדיבות העירייה

 

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל [email protected]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם:

ניידת משטרה צילום דוברות משטרת ישראל

בוקר קשה ברחובות

תפריט נגישות