דף הבית / חדשות העיר משני / חתיכת היסטוריה אחרי עשרות נכדים, נינים וצאצאים מיטת תינוק בת 84 נתרמה למוזיאון ראשון לציון

חתיכת היסטוריה אחרי עשרות נכדים, נינים וצאצאים מיטת תינוק בת 84 נתרמה למוזיאון ראשון לציון

רונן דמארי

 

מוזאון ראשון לציון ממשיך להרחיב את אוספיו ומקבל פריטים היסטוריים ובעלי ערך רב מימי המושבה ראשון לציון, הפעם התקבלה מיטת תינוק מיוחדת במינה, מצבה שמור באופן מרשים והפרט היחיד שמסגיר את גילה המכובד הוא שכבות צבע רבות שנוספו במהלך השנים. התורמת היא ניצה וולפנזון, בתם של גרטלה ודוד הורביץ זכרם לברכה, שרכשו ב-1935 את המיטה מתושב העיר. ברבות השנים שימשה המיטה עשרות תינוקות; נכדים, נינים, צאצאים ואפילו ילדי שכנים ומכרים. "היינו קוראים לה 'המיטה הקטנה'" נזכרת ניצה ומספרת "מעת לעת המיטה נצבעה מחדש כך ששכבות הצבע עשויות לספר את ההיסטוריה שלה. בהחלטה משפחתית הוחלט לתרום את המיטה למוזאון ראשון-לציון".

ניצה היא נינתו של אחד ממייסדי המושבה ראשון לציון, זאב אברמוביץ ז"ל, שנולד בקובנה, ליטא. ב-1882, עלה לארץ והצטרף אל "ועד חלוצי יסוד המעלה". הוא חתום על ספר התקנות הראשון ומן הראשונים שבנו לעצמם בית במושבה.

ניצה, היא יקירת המוזיאון, עומדת בקשר מתמיד עם המוזאון, מעשירה את הצוות בידע הרחב שלה אודות ההיסטוריה של ראשון-לציון והתרומה היא אחת מיני רבות שלה ומשפחתה למוזאון במהלך השנים. בין היתר המשפחה תרמה פריטים ומסמכים יקרי ערך לגרשון מן, מנהל הארכיון הראשון של המוזאון.

אמה של ניצה , גרטלה הורוביץ ז"ל, נכדתו של זאב אברמוביץ, נולדה בראשון בשנת 1896, למדה בבית הספר חביב ונישאה לאביה דוד הורביץ בשנת 1922. תרומות חשובות נוספות שמוצגות בתצוגות הן סוודר שנסרג עבורה כשנולדה ב-1896 וכרית בעלת מונוגרם אותה הכינה גרטלה לפני כמאה שנה.

בימים אלו המוזאון מעוניין להמשיך להעשיר ולפתח את אוספיו בפריטים וחפצים.

הקוראים מוזמנים ליצור קשר עם מנהלת האוספים, אפרת הברמן, בטלפון  03-9537021  או באמייל [email protected]   

 

המיטה 1935. צילום: באדיבות העירייה
המיטה 1935. צילום: באדיבות העירייה
המיטה 2002. צילום: באדיבות העירייה
המיטה 2002. צילום: באדיבות העירייה
המיטה כיום. צילום: באדיבות העירייה
המיטה כיום. צילום: באדיבות העירייה

 

 

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל [email protected]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם:

ניידת משטרה צילום דוברות משטרת ישראל

בוקר קשה ברחובות

תפריט נגישות