דף הבית / חדשות העיר משני / חזרו מהמסע לפולין

חזרו מהמסע לפולין

רונן דמארי

 

 

מסע בני נוער לפולין הוא מן הפעילויות המרכזיות במערכת החינוך בישראל סביב הוראת השואה. המסעות לפולין הפכו לאחת החוויות החשובות בעיצובו של זיכרון השואה וניכר היה שהשפיעו מאוד על תלמידי היל"ה שחזרו השבוע מהמסע. "למדתי על עצמי והחלטתי להשאיר את העבר שלי מאחור, לא לוותר לעצמי ולשאוף קדימה" כך סיפר ד' לראש העירייה, רז קינסטליך, במפגש שהתקיים בלשכת ראש העירייה  עם חזרתם של התלמידים ארצה.

המסע לפולין כלל סיור בגטאות וברבעים היהודיים לשעבר וכן בעיירות יהודיות לשעבר וכמובן באתרי מחנות המוות: אושוויץ, בירקנאו, קראקוב, מאיידנק ועוד. בנוסף ביקרו התלמידים באנדרטת המרד הפולני, אנדרטת קורצ'אק והמוזיאון לתולדות יהדות פולין. קדמה למסע הכנה שארכה כחצי שנה וכללה בין היתר סמינר שטח בן יומיים, שיעורי היסטוריה, סיפורי עדות, ביקור ביד ושם ועוד פעילויות לימודיות הקשורות לשואה.

ראש העירייה, רז קינסטליך, אמר לבני הנוער שכנכד לניצולת שואה הוא מרבה לעסוק בהנצחת זכר השואה ורואה בזה שליחות אישית. "בימים בהם האנטישמיות בחו"ל גואה ומכחישי השואה זוקפים ראש, אנו נמשיך להזכיר וללמד את הדור הצעיר את הזוועות אותם חווינו כעם היהודי בתקופה החשוכה ההיא.

תכנית היל"ה באגף לטיפול וקידום נוער וצעירים פועלת כ"רשת ביטחון" שפורס משרד החינוך ברשויות המקומיות, לטיפול בבני נוער גילאי 14-18 שנשרו ממסגרות החינוך הפורמליות. בתכנית היל"ה זוכה כל נער להתאמת תכנית טיפולית אישית המותאמת לצרכיו ויכולותיו, זאת על-מנת לשלבו במגוון התחומים הרלוונטיים לבני גילו ."הדברים שפגשתי בפולין לא נתפסים" מוסיף ד' בתיאורו "השנאה והגזענות מובילים להרסנות. אחרי מה שעברנו מקבלים פרופורציות ולומדים להעריך את החיים שלנו. עברתי תהליך משמעותי ואני חוזר מהמסע עם המון תקווה וגאווה ורצון להתקדם בחיים". מהאגף לטיפול וקידום נוער וצעירים נמסר כי בני הנוער שהשתתפו במסע הופכים לשגרירים לחיזוק השייכות הלאומית והזיקה להיסטוריה ולמורשת עבור שאר התלמידים ביחידה  ומיועדים להמשיך להתנדב ולתרום בקהילה.

מסע לפולין
צילום: באדיבות העירייה

 

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל [email protected]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם:

ניידת משטרה צילום דוברות משטרת ישראל

בוקר קשה ברחובות

תפריט נגישות