דף הבית / חדשות העיר משני / חדש: קבוצת תמיכה לבני משפחה של חולי אלצהיימר ודמנציה

חדש: קבוצת תמיכה לבני משפחה של חולי אלצהיימר ודמנציה

רונן דמארי

זוג מבוגרים על ספסל
אילוסטרציה

אם אתם בני משפחה של חולי אלצהיימר ודמנציה וזקוקים לחיזוק ולכלים שינחו אתכם להתמודד עם המחלה, יש לכם אוזן קשבת. מינהל לשילוב חברתי בעיריית ראשון לציון בשיתוף עמותת "עמדא" יחלו ביום שני (25.3.19) בסדרת מפגשים לקבוצת תמיכה לבני המשפחה.

סגן ראש העירייה, מוטי עג'מי, ומחזיק תיק המינהל לשילוב חברתי, אמר: "הפעילות היא המשך להרחבת הפעולות הנרחבות שאנו עושים בעיר. אני שמח על הפעילות המשותפת עם עמותת עמדא שתעניק לנו את הכלים והיכולת לסייע לחולי דמנציה ובני משפחותיהם להתמודד עם המצב הלא פשוט. אני מודה ללשכה לאזרחים ותיקים במנהל לשילוב חברתי המובילה את התחום. יש בראשון לציון משפחות רבות הזקוקות לעזרה והפעילות הזאת תהווה נדבך חשוב בבעיה שהמחלה הזאת מציבה."

דמנציה (שיטיון בעברית) היא תסמונת המאופיינת בהפרעות בתפקודים שכליים, בעיקר בזיכרון ובשינויים באישיות ובתפקוד היומיומי. לשיטיון יש מספר רב של סיבות, מחלת האלצהיימר היא הנפוצה שבהן. מעל גיל 65 בין חמישה לעשרה אחוזים סובלים מדמנציה. מעל גיל 80, מדובר כבר ב־40 אחוזים. מחלת האלצהיימר מאופיינת בהרס מתמשך של תאי מוח. המחלה נמשכת כשמונה עד עשר שנים, וסימניה זהים במבוגרים ובצעירים. הסימנים הראשונים של המחלה הם: פגיעה בזיכרון לטווח קצר, פגיעה בשפה , פגיעה בהתמצאות המרחבית ,פגיעה בתפקודים גבוהים ופגיעה באישיות, דבר המתאפיין בעצבות, באגרסיביות ובהתנהגות לא נאותה.

ראש מינהל שילוב חברתי, נעמי אחימור, מתארת חלק מהקשיים והאתגרים שאיתם מתמודדים בני המשפחה: "הם צריכים לדאוג להרבה דברים,  לוודא שהסביבה בטוחה, שהגז והתנור לא נשארים דלוקים, שהם לא משאירים מפתח בדלת כיוון שחולה עשוי לפתוח את הדלת, לצאת וללכת לאיבוד. תפקידה של הקבוצה לשמוע איך האחר מתמודד וללמוד מניסיונם של אחרים, לשמוע טיפים איך ליצור מנגנונים להבטחת שלומו של הקשיש. משפחות יכולות לדעת שיש להם פינה של אוזן קשבת של אנשים הנמצאים באותה סיטואציה".

חולי הדמנציה והאלצהיימר מטופלים על ידי  בני המשפחה אשר משגיחים עליהם באופן צמוד. חלק מהחולים נמצאים במסגרות יומיות כמו מרכזים לתשושי נפש, שם הצוות הרפואי מהווה להם השגחה והגנה ובכך מסייעים למשפחות להתמודד עם המצב. הקבוצה נועדה להעניק מידע, תמיכה ושיתוף בהתלבטויות, האתגרים וקשיים ביומיום הנובעים בהתמודדות עם המחלה. מפגשי הקבוצה יערכו בלשכה לאזרחים ותיקים ויונחו על ידי עובדות סוציאליות. אחימור מספרת שהעובדות הסוציאליות איתרו צורך לקבוצה כזו מבני המשפחה של חולי אלצהיימר ודמנציה וכך נרקם שיתוף הפעולה עם עמותת עמדא שהוקמה על -מנת לסייע למשפחות החולים במצוקתן".

כאמור, המפגש הראשון יחל ביום שני (25.3.19) בין השעות 17:00-18:30 בלשכה לאזרחים ותיקים, רח' הרצל 82, קומה 2. כמו כן, יתקיימו עוד תשעה מפגשים נוספים, לפרטים : חני צדקה –מזכירת עמותת עמדא, טל': 03-5341274/5.

נעמי אחימור
נעמי אחימור. צילום: באדיבות העירייה

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל [email protected]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם:

ניידת משטרה צילום דוברות משטרת ישראל

בוקר קשה ברחובות

תפריט נגישות