דף הבית / חדשות העיר משני / חדש: מספרה קהילתית לתושבות העיר הוותיקות

חדש: מספרה קהילתית לתושבות העיר הוותיקות

רונן דמארי

 

יופי של שיתוף פעולה. תושבות העיר הוותיקות זוכות לימי טיפוח ופינוק במספרה קהילתית חדשה שנפתחה לאחרונה בבית ספר 'יוהנה ז'בוטינסקי' של רשת "עתיד" בבאר יעקב. על החיבור אמונה המחלקה לעבודה סוציאלית בקהילה בעיריית ראשון לציון.

תלמידי הרשת לומדים את מקצועות היופי וטיפוח החן ובליווי אנשי מקצועי ובמסגרת ההכשרה המקצועית שלהם, הם מעניקים ימי טיפוח לתושבות הוותיקות בראשון לציון. גם המטפלות שלהן זוכות ליום שכולו פינוק. בימים אלו, שולבו גם הרצאות מעניינות בנושא בטיחות בדרכים עם דגשים לגיל השלישי מפי שוטר קהילתי. מנהלת המחלקה לעבודה סוציאלית בקהילה, שירן לוסטיג, מספרת על הערך המוסף ביוזמה: "כך מתחזק גם הקשר הבין דורי בצורה ה'יפה' ביותר, תרתי משמע. זוהי דוגמא נהדרת ליוזמה קהילתית, שכולם יוצאים נשכרים ממנה".

התושבות הוותיקות והמטפלות שלהן מברכות על ההזדמנות לצאת מהשגרה היום יומית השוחקת, ולדברי לוסטיג הן יוצאות לפעילות זו אפילו בימים חורפיים וגשומים ולמרות הקשיים הפיזיים
שיש לחלקן. גילה שרעבי, תושבת ותיקה בעיר מספרת: "אנחנו ממש נהנות, זה יום שכולו פינוק, המתחיל מכיבוד קל,  ארוחת צהריים חמה, חברה טובה ואוירה טובה. זה ממש תענוג ועל הדרך אנחנו יוצאות יפות יותר".

סגן ראש העירייה ומחזיק תיק המינהל לשילוב חברתי, מוטי עג'מי, מברך על היוזמה, ומציין כי "אזרחים ותיקים הינם חלק מהותי מהמרקם העירוני, ועל כן העיריה שמה לה למטרה לחזק את הקשר עם אוכלוסייה זו. אני מזמין תושבים לקחת חלק ולהתנדב בתכנית".

בעירייה מציינים כי יוזמה זו היא חלק משירותים המוצעים בתכנית 'שייכות ראשונית'. תכנית זו הינה פרי שיתוף פעולה בין המחלקה לעבודה סוציאלית בקהילה ובין הרשות למניעת אלימות, סמים ואלכוהול. במסגרת התכנית מוצע סל שירותים, המופעל באמצעות מתנדבים. המתנדבים מסייעים לאזרחים הוותיקים במיצוי זכויותיהם, בהפגת הבדידות ומהווים עבורם אוזן קשבת.

מתנדבת בתכנית, חנית פלד, האחראית על ליווי הנשים במספרה, מספרת בהתרגשות על ההנאה הרבה של הנשים בימי הטיפוח, על ההווי השמח הנוצר במספרה ועל פעילותה בתכנית: "חיפשתי שנים רבות מסגרת משמעותית להתנדב בה. תכנית זו היא תזכורת שיש בעיר שלנו ובקהילה תושבים שאכפת להם. להיות חלק מחיי קהילה זה דבר שמשמעותי בשבילי, ולכן אני ממשיכה להתנדב בתכנית החשובה הזו". מנהל הרשות למניעת אלימות, סמים ואלכוהול, דוד בן שושן מציין כי "אחת ממטרות התכנית היא להגביר את תחושת המוגנות והשייכות הקהילתית בקרב אזרחים ותיקים".

 

תושבים המעוניינים להתנדב ולקחת חלק בתכנית 'שייכות ראשונית', מוזמנים ליצור קשר בטלפון: 039689952/9689909.

 

מספרה קהילתית
צילום: באדיבות העירייה
מספרה קהילתית
צילום: באדיבות העירייה

 

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל [email protected]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם:

ניידת משטרה צילום דוברות משטרת ישראל

בוקר קשה ברחובות

תפריט נגישות