דף הבית / חדשות העיר משני / חגיגות הסיגד בראשון לציון

חגיגות הסיגד בראשון לציון

רונן דמארי

 

חג הסיגד בראשון לציון 2019. צילום: גל עבאהל
חג הסיגד בראשון לציון 2019. צילום: גל עבאהל

ביום א' התקיים בהיכל התרבות בעיר אירוע חגיגי לציון חג הסיגד, חג המיוחד לקהילת יהודי אתיופיה ובמרכזו טקס חידוש הברית בין העם לאל, שיחול ביום שלישי הקרוב (26.11). האירוע התקיים בהשתתפות 800 איש מבני העדה האתיופית בעיר וכיבדו את האירוע בנוכחותם שגריר אתיופיה בישראל, רטה אלמו נגה, הקייסים של הקהילה ובכירי העירייה, ראש העירייה, רז קינסטליך, מ"מ וסגנית ראש העיר, ליאל אבן זהר וחברי מועצת העיר מוטי עג'מי, אבי חיים איתי מתיתיהו, מיכל קלדרון, אילנית הרוש ומיכאל רייף .

האירוע התקיים השנה בסימן "אחדות ולכידות חברתית" ובמסגרתו התקיימו הופעות של זמרים בני העדה, אופק דרנק, AG BROTHERS ומהרי דגפאו , תלבושות, מאכלים, ריקודים אתיופים אותנטיים, דוכני פעילות שונים וכמו כן, נערכה תפילה משותפת בהובלת הקייסים של הקהילה. בנוסף דאגה העיריה להעמיד לרשות תושבי העיר המעוניינים להשתתף בחגיגה הסעות משיכון המזרח ומרמת אליהו.

חג הסיגד בראשון לציון 2019. צילום: גל עבאהל
חג הסיגד בראשון לציון 2019. צילום: גל עבאהל

בראשון לציון מתגוררים כיום למעלה מ 9000 עולים מאתיופיה חלקם עולים ותיקים וחלק ילידי הארץ הצעירים. העירייה, בשיתוף עם ראשי הקהילה, מקיימת מדי שנה מזה 20 שנה את חגיגות חג הסיגד, מתוך שאיפה לחבר את הילדים ,הנוער והצעירים מבני העדה האתיופית למורשת העשירה של בית ישראל מגולת אתיופיה וכמו כן, לאפשר לציבור הרחב להתוודע למורשת זו ולקחת חלק בחגיגות. בנוסף לחגיגות הנערכות בעיר, העירייה תסייע גם השנה בהסעות לבני העדה האתיופית לחגיגה המרכזית של חג הסיגד שנערכת מדי שנה בטיילת ארמון הנציב בירושלים  ותתקיים ב 27.11 . מהעיר יצאו 10 אוטובוסים משלושה מוקדים שונים: נוערנט, רמת אליהו (אבא הלל סילבר 2) וממרכז העיר (מול הרצל 90).

חג הסיגד בראשון לציון 2019. צילום: גל עבאהל
חג הסיגד בראשון לציון 2019. צילום: גל עבאהל

"אני רוצה לברך אתכם לרגל חג הסיגְד, חג הגעגועים לציון, חג שכולו טהרה, התחדשות וסמל לחידוש הברית בין האדם לאלוהיו" בירך ראש העיריה, רז קינסטליך את הנוכחים והוסיף " את מסע ההשתלבות הארוך שעברתם על מנת להגיע לישראל, אפשר יהיה להשלים בהצלחה אם החברה הישראלית תפתח את עיניה ואת ליבה ותכיר: את המנהגים והמורשת. את הייחוד והיופי במסורת. וגם את עומק ההקרבה. כי רק היכרות אמיתית עם האחר יכולה להסיר חומות ולפוגג גזענות ודעות קדומות. אנו פועלים ללא לאות לקידום הקהילה באמצעות הכוונה, הכשרה, ייעוץ, טיפול, חינוך והעצמה. אני גאה בכך שיש לי אפשרות לתרום לרווחה, להשתלבות ולקליטה של בני העדה בעיר. המטרה שלי היא שכל עולה חדש או ישן, צעיר או מבוגר, ירגיש שהוא חלק מהחברה הישראלית. שכל ילד וילדה בעיר, בלי שום הבדל, ידע שיש לו את האפשרות והיכולת להגשים את חלומותיו, ושאין תקרת זכוכית שבלתי אפשרי לנפץ.

המשנה לראש העירייה, איתי מתיתיהו: "כמו שחשוב לנו לייצר חברה ישראלית שוויונית, מאוחדת, המבוססת על ערכים דומים כך חשוב גם לשמור על המסורת, כל עדה והתרבות והמנהגים שלה ושל המקום ממנה באה. חברה מאוחדת אך לא אחידה. ברצוני לאחל לכל בני העדה האתיופית בישראל חג סיגד שמח. מי ייתן והמסורת הנפלאה של העדה תסמן את העתיד לצעירי העדה. עתיד של הגשמה והצלחה וכן, גם של מסורת ושורשים".

 

חג הסיגד בראשון לציון 2019. צילום:  גל עבאהל
חג הסיגד בראשון לציון 2019. צילום: גל עבאהל
חג הסיגד בראשון לציון 2019. צילום:  גל עבאהל
חג הסיגד בראשון לציון 2019. צילום: גל עבאהל
חגיגות חג הסיגד. ליאל אבן זהר, מוטי עג'מי, רז קינסטליך, שגריר אתיופיה בישראל רטה אלמו נגה   ואיתי מתתיהו צילום: גל עבהאל
חגיגות חג הסיגד. ליאל אבן זהר, מוטי עג'מי, רז קינסטליך, שגריר אתיופיה בישראל רטה אלמו נגה ואיתי מתתיהו צילום: גל עבהאל

 

 

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל [email protected]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם:

ניידת משטרה צילום דוברות משטרת ישראל

בוקר קשה ברחובות

תפריט נגישות