דף הבית / חדשות העיר משני / התינוק הכי מתוק: אחד ל- 400 אלף

התינוק הכי מתוק: אחד ל- 400 אלף

מקרה נדיר ב'שמיר'- השבוע אובחן תינוק בן יומו אובחן עם סוכרת מולדת כ- 12 שעות לאחר לידתו ומחובר מאז למד לניטור סוכר רציף ולמשאבת אינסולין. מדובר במקרה המתרחש באחת לכל 400-200 אלף לידות, ולרוב מופיע על רקע גנטי.

התינוק נולד בשמיר, בשבוע 37 במשקל 2.2 ק"ג, שנחשב משקל נמוך יחסית, ולכן היה במעקב של ערכי הסוכר, מעקב שגרתי שנעשה לתינוקות שנולדים במשקל נמוך.

"לפעמים בימים הראשונים לחיים יש רמות סוכר גבוהות הקשורות לזיהום, לסטרס או לתרופות שהאם נטלה, ולרוב זה חולף לאחר 72 שעות" מסבירה ד"ר מרינה רחמיאל, מנהלת היחידה לאנדוקרינולוגיה ולסוכרת ילדים ונוער שלנו ב'שמיר' ומפרטת:

"בתינוק המדובר, רמת הסוכר לא ירדה, אז עשינו בדיקות נוספות והגענו לאבחנה של סוכרת מולדת. כאשר המחלה מתבטאת מתחת לגיל חצי שנה הסיבה לחוסר באינסולין נגרמת מפגם גנטי מולד, שיכול להיות זמני או קבוע. הבדיקה הגנטית יכולה

לאבחן ב־80-60 אחוז מהמקרים אם מדובר בפגם קבוע או חולף. גם אם מדובר בצורה קבועה, יש מקרים שבהם אפשר לטפל בכדורים ולא בהזרקה של אינסולין".

הורי התינוק, מראשון לציון, הופתעו מאוד מהאבחנה "שנינו ללא עבר סוכרתי, זהו ההיריון הראשון שלי והוא עבר בצורה תקינה לחלוטין, עברתי את כל הבדיקות האפשריות, כולל בדיקת גנטיקה, בליווי צמוד של סגן מנהל מחלקת יולדות ב'שמיר', ד"ר מיקי מוסקוביץ'.

בשבוע 37 היה נראה כי התינוק קטן ממשקלו ולכן הוחלט על זירוז, והוא נולד במשקל 2.200 ק"ג. הלידה עברה בשלום והתינוק ירד לתינוקייה כרגיל. לאחר סדרת בדיקות,

בישרו לנו צוות הרופאים והאחיות ב'שמיר' כי יש חשש שלתינוק יש סוכרת. בהתחלה נבהלנו נורא ולא ידעתי מאיפה זה 'נפל עלינו' אך אני שמחה ובטוחה שהתינוק שלי נמצא בידיים טובות" הדגישה האם.

ד"ר איילת ליבנה, רופאה בכירה במחלקת פגים בשמיר ציינה כי : "לרוב הרקע לסוכרת הוא בעיה גנטית, ולכן שלחנו בדיקה גנטית למעבדה מיוחדת בחו"ל. במקרה שלנו מדובר במקרה נדיר ומיוחד,

עם הורים ללא רקע גנטי ידוע. במהלך השהות בפגייה, בשיתוף אנדוקרינולוגיות ילדים, מנסים לאזן את הסוכר של התינוק בעזרת משאבת אינסולין תת־עורית ומדידת סוכר באופן רציף על ידי סנסור תת־עורי".

 

התינוק המתוק
האחות אלה לוין ממחלקת פגים עם התינוק. צילום: יוסי זליגר
התינוק המתוק
צילום: יוסי זליגר

 

 

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל [email protected]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם:

ניידת משטרה צילום דוברות משטרת ישראל

בוקר קשה ברחובות

תפריט נגישות