דף הבית / חדשות העיר משני / "התושבים המבוגרים סובלים"

"התושבים המבוגרים סובלים"

רונן דמארי

 

תושבים בשיכון המזרח מלינים כי הרשויות אינן עושות די על מנת לסייע לתושבים המבוגרים הנזקקים לשירותי מרפאת קופת חולים "כללית" הממוקמת בקומה השנייה. נכון להיום, הם נאלצים לעלות דרך המדרגות הרגילות על מנת לקבל שירותים רפואיים, כאשר לעיתים הם משתמשים במעלית שמיועדת בעיקר להובלת ציוד. לדבריהם, למצב הקיים מצטרפת העובדה שבית המרקחת במקום נסגר זה מכבר והתושבים מתבקשים לצרוך תרופות במרכז העיר.

פעיל הציבור הוותיק, יהודה נקיס, אמר השבוע ל"גל גפן": "המדרגות הנעות לא עובדות כבר מעל שלושה חודשים והתושבים המבוגרים סובלים. אני ראיתי בעיניים איך הם עולים דרך המדרגות הרגילות, זה ממש קטסטרופה וממש קשה להם אם מישהו לא מוליך אותם. יש מעלית שמשמשת בעיקר להעלאת ציוד, אבל גם היא לא עובדת בצורה סדירה. אני לא מבין איך קברניטי העיר נותנים לשכונה להיות במצב הזה".

לדברי תושב השכונה אילן חג'בי: "הקניון נראה ממש גרוע, אנשים מבוגרים שצריכים להגיע למרפאה אני רואה איך הם נסחבים במעלית הזו, משקיעים בגינון, בפארקים, בהופעות אבל איפה האחריות לתקן את המעלית? הם עולים דרך מעלית המשא של הציוד וזה פשוט גועל נפש. כואב הלב. אם היה מדובר בצעירים הם יכלו לעלות במדרגות. יש תחושה של הזנחה בכל הקשור לתושבים המבוגרים שמתגוררים בשיכון. מי ידאג להם? הם מגיעים למרפאה ובסך הכל רוצים לקבל שירות מינימלי".

 

-מי אמור לפתור את הבעיה מבחינתכם?

"אנחנו רוצים פתרונות, בכל קניון אחר בארץ זה לא היה קורה ולא בכל קניון אחר בארץ יש אוכלוסייה מבוגרת שצריכה להגיע למרפאה בקומה השנייה. אני מאמין שאם היו עכשיו בחירות זה כבר היה מתוקן".

 

תושב נוסף, עו"ד עמוס ג'רופי אמר: "המדרגות הנעות לא עובדות והם צריכים לעלות באופן עצמאי וזה מקשה מאוד על האוכלוסייה המבוגרת, זה ממש לא פשוט לעלות את זה ברגל ומי שמגיע עם כסאות גלגלים נתקל בבעיה אמיתית. המעלית עובדת באופן צולע, לוקח לה המון זמן להגיע. המצב לא נעים ולא טוב, איך שלא מסתכלים על העניין הזה".

 

מהעירייה נמסר בתגובה: "הקניון המדובר הינו נכס פרטי של הסוחרים ולעירייה אסור לבצע כל שיפוץ בנכס פרטי. יחד עם זאת, העירייה ממתינה להחלטת בית המשפט שיאפשר לה, באמצעות חוק העזר העירוני, לבצע שיפוץ חזיתות של המבנה. במקביל פועלת העירייה על מנת להסדיר את הפעילות במקום".

 

מקופת חולים כללית נמסר בתגובה: "ראשית, אני מתנצלים בפני קהל לקוחותינו על אי הנוחות. חשוב להבהיר כי כללית פנתה באופן חד משמעי וברור לעירייה ולוועד בעלי הנכסים במרכז המסחרי מגדלי העיר בדרישה להשתתפותם בשיפור חזות המרכז המסחרי, כולל כמובן שדרוג המעליות והדרגנוע. בעקבות הפנייה, נערכה ישיבה והוחלט כי בקרוב יובאו הצעות להחלפתן, בהשתתפות כלל בעלי הנכס. בנוסף, נבחנת בימים אלו אפשרות להריסת המבנה הקיים ומעבר למבנה חדש שיכלול מרפאה תעסוקתית וחנייה תת קרקעית".

המדרגות מושבתות צילום יהודה נקיס

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל [email protected]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם:

ניידת משטרה צילום דוברות משטרת ישראל

בוקר קשה ברחובות

תפריט נגישות