דף הבית / חדשות העיר משני / השתלמות מיוחדת לחברי המועצה

השתלמות מיוחדת לחברי המועצה

רונן דמארי

 

עם כינון מועצת העיר החדשה לאחר הבחירות, נכנסו לתפקידם לא פחות משמונה חברים חדשים שמעולם לא כיהנו כחברי מועצה: איתי מתיתיהו, ד"ר הדס הכהן, ד"ר ענת ליבוביץ', יבגני ברחמן, מעין פלח שדה, מירב שמואל דולב, אפרת אברמוביץ', אילנית הרוש וסגן ראש העיר מקסים בביצקי. אליהם הצטרפו שני חברי מועצה שכיהנו בעבר ושבו לשולחן המועצה, אפי משה ושמואל ג'מיל. לקראת ישיבת התקציב ואף קודם לכן נתקלו חלק מחברי המועצה החדשים בקשיים בהבנת תפקוד המערכת העירונית, העלולה להיות מסורבלת ומורכבת לאלו שאינם בקיאים ברזיה.

חברת המועצה ד"ר הדס הכהן, החליטה להרים את הכפפה ופנתה בנושא לראש העיר. ל"גל גפן" היא אומרת השבוע: "ב-2 בדצמבר, טרם כניסתי לתפקיד, השתתפתי בכנס הנבחרים הארצי שהתקיים באייר פורט סיטי. למדתי נושאים רבים, אך הכינוס לא סיפק אינפורמציה מספיקה לחבר מועצה מתחיל. גם מעיון בספר שסופק לנו "המדריך לנבחר ברשויות המקומיות"- עדיין לא מצאתי חומר מספק. על כן פניתי מיוזמתי לעו"ד אינסה גולדנברג לוי, היועצת המשפטית. בשיחה העליתי נושאים רבים והצורך להבין אותם, כיוון שדומה היה ששיחת טלפון לא מספיקה ביקשתי הדרכה פנים מול פנים. בתגובה, אינסה מסרה לי באותה שיחת טלפון שאם ראש העיר יסכים ויתגבש רוב של חברי מועצה חדשים, היא תסכים להדרכה מסודרת וכי לדעתה חשוב שכל חברי המועצה ישתתפו".

ד"ר הדס הכהן: "אני שמחה להחלטה להדרכת החברים. זו החלטה חשובה להתנהלות תקינה וכלי עבודה. אישית עד היום אינני יודעת מה הסמכות שלי כחברת מועצה"

הכהן העלתה את הנושא בפני קינסטליך במהלך פגישה אישית איתו ובשבוע שעבר שמחה לגלות כי בקשתה נענתה לאחר שכלל חברי המועצה זומנו להשתלמות שתתקיים ב -20 בפברואר: "אני שמחה להחלטה להדרכת החברים. זו החלטה חשובה להתנהלות תקינה וכלי עבודה. אישית עד היום אינני יודעת מה הסמכות שלי כחברת מועצה. גם משיחה עם חברי מועצה ותיקים לא הצלחתי להבין במדויק וחשוב לי שהמידע יועבר על ידי ברי סמכא. מודה לכבוד ראש העיר".

גם חברת המועצה מירב שמואל דולב, מברכת על היוזמה. למרות העובדה שהיא מכהנת כסמנכ"לית כספים באחת החברות הגדולות במשק, היא התקשתה להבין את סעיפי התקציב העירוני ואף היא פנתה בנושא לראש העיר במהלך ישיבת המועצה שהתקיימה בנושא.

מירב שמואל דולב: "בישיבת המועצה הייתה לי הרגשה שאנשים לא מבינים מה הם קוראים ומה כתוב להם בספר. בהתחשב בזה שאני יודעת להכין תקציב ומכינה תקציב בחברה בה אני עובדת, היה לי קשה להבין את הסעיפים"

ל"גל גפן" היא אמרה: "בישיבת המועצה הייתה לי הרגשה שאנשים לא מבינים מה הם קוראים ומה כתוב להם בספר. בהתחשב בזה שאני יודעת להכין תקציב ומכינה תקציב בחברה בה אני עובדת, היה לי קשה להבין את הסעיפים. עירייה זה עולם אחר מצאתי את עצמי יושבת בחדרי העירייה עם עובדי העירייה השונים, שהסבירו לי את האופן בו הורכב התקציב. אותי זה הטריד ואמרתי לרז 'יש כאן חברים חדשים שמצביעים בעד ולא תמיד מבינים על מה הם חותמים ועל מה הם מצביעים. גם את הנושא של ועדת המשנה לתכנון ובנייה חברי מועצה צריכים להכיר לעומק. ביקשתי ממנו בישיבת התקציב שילמדו אותנו כי אפילו לי היה קשה להבין הכל.

אני מברכת על ההחלטה לקיים השתלמות, זה מאוד חשוב בעיקר לחברי מועצה חדשים".

ראש העירייה, רז קינסטליך, ציין כי תכלית ההשתלמות היא להעניק לחברי המועצה, ובמיוחד החדשים שבהם, כלים להתנהל ולהבין טוב יותר את המערכת העירונית, דרכי פעילותה ומסגרת הכללים בה היא פועלת וזאת כדי למקסם את תרומתם למערכת.

 

ד"ר הדס הכהן
ד"ר הדס הכהן. צילום: פרטי
מירב שמואל דולב
מירב שמואל דולב צילום ראובן קופצינסקי

 

 

 

 

 

 

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל [email protected]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם:

ניידת משטרה צילום דוברות משטרת ישראל

בוקר קשה ברחובות

תפריט נגישות