דף הבית / חדשות העיר משני / השכן חנה על שתי חניות?

השכן חנה על שתי חניות?

רונן דמארי

 

 

את ההצעה הגיש חבר המועצה ויו"ר ועדת הביקורת דורון אוזן שמנמק אותה כך בפני ראש העיר רז קינסטליך: "הווי ידוע לכבודו שחניה היא מצרך יקר בראשון לציון בדגש על חניות בשכונות הוותיקות, במרכז העיר ובחוף הים. כולל בחניונים עירוניים. אנו עדים כולנו לתופעה שקיימת בקרב חלק מהנהגים בעיר שלנו ובכלל שחונים לעיתים ״איך שבא להם״ ולא מתייחסים או מתחשבים באחר, כאשר הם חונים על 2 חניות ו/או באלכסון כדי שלא יחנו בצמידות אליהם, ואין לתושב/ת כל יכולת לעשות משהו מלבד, להיגרר לעיתים לשיח עם אותו נהג/ת והשיח הזה הופך לעיתים לאלים מילולי והיו גם מקרים רבים שזה הפך לאלימות פיסית.

אני מציע שהמועצה תדון בהצעתי ויינתן לה משקל והתייחסות ראויה ואכן היא תאשר בהחלטתה, לאסור חניה באופן לא חוקי או באלכסון שתופסת 2 חניות, ותינתן הסמכות לשיטור העירוני והחברה לביטחון לפעול בנושא ע״פ שיקול דעתה יכול שבשלב ראשון שיחה טלפונית לאותו בעל רכב בהתראה ואם לא נענה יינתן דוח בזמן סביר רק לאחר שמוצתה האפשרות הראשונה ותוך שיקול דעת, וכל זאת על מנת שנושא זה, שהיום פרוץ ומסוכן יהיה מוסדר ברמה עירונית".

עוד מציין אוזן: "המקרים המצערים של ״ריב על חניה״ שגורר לאלימות ואף לרצח ולא בפעם הראשונה ולדעתי בפעולה זאת אנחנו יכולים למנוע ו/או לצמצם ולו במעט את הצער והאובדן הבא. יש בכוחנו לפעול בעניין. על כן אבקש מהמועצה הנכבדה לדון בהצעתי זו ולאשרה לטובת כלל תושבי ראשון לציון ולאלו שאינם תושבי העיר".

ל"גל גפן" מסר אוזן: "חשוב שעיריית ראשון תדאג לסמן את החניות המותרות לכלי רכב ברחבי העיר בדגש בתוך מרכז העיר ובשכונות העיר השונות. אנו עדים לא פעם לתופעה מרגיזה שרכב תופס חניה וחצי ובכך נגרעת חנייה. המון פעמים נהגים אחרים מצליחים להשתחל בין שתי חניות ונוצר ויכוח בין נהגים שלצערנו לעיתים העימות גורם למריבות קשות ולמוות. לכן יש ביכולתה של העירייה לסייע בעניין ולכן העליתי את הצעתי לאישור המועצה".

 

מהעירייה נמסר בתגובה: "חבר המועצה פורץ לדלת פתוחה שכן הנושא מגובש בימים אלו. אלא שבשונה מהצעתו, הדגש יהיה על הסברה חיובית ופחות על מתן דו"חות שכן אין לעירייה עניין בהעשרת הקופה אלא בעידוד תרבות החנייה וההתחשבות באחר".

דורון אוזן
דורון אוזן. צילום: יח"צ

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל [email protected]

תגובה אחת

  1. משועמם שלא מוצא את מקומו בעולם אחרי שכולם גילו שהוא לא שווה כלום

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם:

ניידת משטרה צילום דוברות משטרת ישראל

בוקר קשה ברחובות

תפריט נגישות