דף הבית / חדשות העיר משני / השבוע הושק קמפיין הבחירות של מפלגת "האזרחים הוותיקים"

השבוע הושק קמפיין הבחירות של מפלגת "האזרחים הוותיקים"

רונן דמארי

 

אחד מחברי מפלגת "האזרחים הוותיקים", חיים רוטר, תושב ראשון-לציון, סיפר לנו למה לא נתחרט אם נפקיד את קולנו בידיהם: "אני דוגמה לאחת המצוקות של האזרחים הוותיקים. כל חיי הייתי פרילנסר עצמאי, ועל כן כיום אין לי פנסיה. על פי המדינה, אני אמור לחיות עם קצבה של 2130 ₪ בחודש. לשמחתי, אני עדיין בקו בריאות וכושר טוב שמאפשרים לי להשלים את ההכנסה. אין לי בית משלי ובקלות יכולתי להיות היום הומלס, אילולא בת זוגתי שאצלה אני מתגורר. אחד הדברים האקוטיים מבחינתי הוא שקיים ציבור גדול שאינו יכול לגמור את החודש בכבוד. אמנם אני מברי המזל, אך מה עם אלו שאינם מסוגלים לדאוג לעצמם?".

רוטר הינו איש תקשורת מוערך שהחל את דרכו בלימודי ניהול שיווק בטכניון ואף עיתונאות ויחסי ציבור. הוא מתמחה במערכות יחסים בתקשורת מקדמת ואף משמש כחבר הנהלת איגוד העיתונאים הארצי בסקטור האקדמי. רוטר הגיש במשך שנים תכנית ברדיו "קול-ישראל" בנושא יחסים ותקשורת בנושאי תרבות ואומנות. בין היתר שימש חיים רוטר בעבר כדובר מועצת האזרחים הוותיקים. המועצה החליטה לפעול גם בציר הפוליטי, והפכה למפלגה. לחיים היה  ברור שהוא משתלב במפלגה, ששמה בראש מעייניה את קידום השכבות החלשות ובפרט האזרחים הוותיקים.

המפלגה יצאה לדרך עם קמפיין בחירות רק השבוע, בשל הקשיים לגיוס תקציב לקמפיין הבחירות. על כן, חיים מספר שהמלאכה עוד מרובה, וגם בראשון-לציון יש צורך להעלות את המודעות. לדבריו של רוטר הוא מקפיד לספר אודות המפלגה בכל סביבתו, ואף להשתתף בחוגי בית בכל רחבי העיר ככל הניתן.

הנתונים מצביעים כי מצבם של הקשישים במדינה בכי רע – כ- 200 אלף מתוך 1.1 מיליון קשישים נמצאים מתחת לקו העוני. כמו כן, 400 אלף נוספים נמצאים בקשיים כלכליים או בעלי צורכי נגישות או מוגדרים סיעודיים.

"המפלגות הגדולות לא מתייחסות אלינו ברצינות", מספר חיים. "כל מפלגה מצהירה שתטפל גם באזרחים הוותיקים- אימרה שמשקפת את חוסר ההתחשבות באזרח הוותיק וצרכיו. יש מקום לכוח מרוכז וסקטוריאלי שיהיה אמון על הסוגיה המדאיגה הזו. לא משנה אם אתה ימין או שמאל- מגיע לך לחיות ולהזדקן בכבוד במדינה שלך".

בראש המפלגה עומד עו"ד סער עמית הפעיל חברתית בתחום הגיל השלישי מזה כ-15 שנים. המפלגה שמה לעצמה מטרות ברורות בכניסה לכנסת, שלושת המטרות העיקריות הן: העלאה דרמטית של קצבת הזקנה ל-5,500 ש"ח, הורדת יוקר המחיה ופעילות משמעותית לשיפור חייהם של הקשישים והאזרחים הוותיקים במדינת ישראל.

חיים רוטר
חיים רוטר. צילום: אודי גורן

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל [email protected]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם:

ניידת משטרה צילום דוברות משטרת ישראל

בוקר קשה ברחובות

תפריט נגישות