דף הבית / חדשות העיר משני / הצעה: בית עלמין עירוני בראשון לציון

הצעה: בית עלמין עירוני בראשון לציון

אמיר סולרסקי

על רקע מעילת המיליונים בחברה קדישא בראשון לציון – פנייה לראש העיר, רז קינסטליך להקמת בית קברות עירוני: פסק הדין שניתן בשבוע שעבר ובו תוארו מעללי יו"ר חברה קדישא לשעבר בראשל"צ יוסף ברויאר, הציף מערבולת של רגשות בקרב תושבי העיר, שנדרשו לשלם סכומי כסף גבוהים על מנת לקבור את יקיריהם במרוצת השנים.

יו"ר מטה כחול לבן בעיר, אמיר סולרסקי, שקיבל פניות רבות בנושא שיגר מכתב לראש העיר בו הוא מבקש ממנו להגביר את הפיקוח על הנעשה בחברה קדישא ולבחון בכובד ראש אפשרות של הקמת חלופה עירונית.

במכתבו מציין סולרסקי בין היתר: "פסק הדין מציף כמה עובדות הנוגעות לזכויות העירייה וזכויות תושבי העיר בנושא הקבורה, ואשר לצערנו לא טופלו כראוי בשנים קודמות – השטח הניתן לחברה קדישא הוא שטח בתוך העיר ראשון לציון, והעירייה היא על כן זו המאשרת להם היתרי בנייה, הכספים שגנב ברויאר הם, בין היתר, כספים של התושבים, שנוצלו לרעה. בבחינת חטא על פשע – אלפי משפחות שביום שברן וצערן הגדול ביותר, נדרשו לשלם בלית ברירה, עשרות אלפי שקלים.

כדי למנוע את מעשי העוולה הללו, שנעשו כולם על חשבון תושבי העיר, ובאמונה ברגישותך לנושא כאוב זה, הציפייה היא  למעורבות הדוקה ועקבית של העירייה, במה שקורה בחברה קדישא".

עוד נאמר בפנייה: "במקביל, אפשר בהחלט להקצות שטח עירוני בפרברי העיר לטובת הקמת "בית קברות עירוני" תחת תאגיד עירוני, הנמצא בשליטת העיריה, כגון "החברה לייזום ראשון". מיזם כזה בהחלט תואם את מטרותיה בנושאי ייזום ושיתופי פעולה בתחום הנדל"ן, ויפתח אפשרות נוספת לקבורה ללא תלות במונופול של חברה אחת – כפי שהמצב כיום. מחובתו ובאפשרותנו להנגיש בצורה טובה יותר את השירות הרגיש הזה לתושבי העיר. כמי שמכיר היטב את רגישותך לצורכי התושבים, אשמח לשתף פעולה ולעזור בנושא חשוב זה".

 

מהעירייה נמסר בתגובה: "אמיר סולרסקי פורץ לדלת פתוחה שכן לאחרונה אושרה תכנית מתאר ארצית לבית עלמין מטרופוליני בסמיכות לשפדן. בימים אלו אנו מתארגנים לתכנון מפורט. התכנית תתן מענה לסוגיית הקבורה של ראשון לציון".

 

כתב: רונן דמארי

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל [email protected]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם:

ניידת משטרה צילום דוברות משטרת ישראל

בוקר קשה ברחובות

תפריט נגישות