דף הבית / חדשות העיר משני / "הפכנו לבני ערובה של קבלנים"

"הפכנו לבני ערובה של קבלנים"

רונן דמארי

 

לא לבית הזה הם קיוו: במכתב שהעביר אחד מבעלי הדירות למנכ"ל העירייה, חיים גליק, הוא מותח ביקורת על כך שהעירייה העניקה טופס 4 לקבלן המבצע, ללא הליך ביקורת כלשהוא על איכות עבודתו.

במכתב נאמר בין היתר: "על פי  הסכמה שלנו הדיירים, העירייה אישרה תוכנית בנייה – תמ"א 38 לקבלן ואכן הוא בנה מעלינו שלוש קומות ואנחנו קיבלנו מעלית ומרפסת. במהלך הבנייה נגרמו לנו נזקים רבים, ביניהם שבירת תריסים וחלונות ועוד נזקים נוספים שגרם לנו הקבלן. הוא הבטיח לתקן את הנזקים והליקויים, שהוא גרם לדירות בפנים ולבניין, כמו כן לחנייה ולאבנים המשתלבות במדרכה.

הקבלן בשיטתיות משך ומשך אותנו, ובד בבד דאג לקבל את האישור המיוחל לטופס. מרגע שהוא קיבל טופס 4, הוא פשוט נעלם, ללא תיקון הליקויים בתוך הדירות ולבניין. גם בתוך הדירות החדשות התגלו ליקויים שבעלי הדירות מתקנים במימון עצמי. יש בעיות תשתיות: חשמל, אינטרקום ועוד. לפני כשלושה שבועות הייתה הצפה בגג של הבניין ובנס לא נגרמו נזקים בנפש.

לאור האמור לעיל, הנני מבקש לדעת איך כאשר נזקים רבים שנגרמו וליקויים שכל כך בולטים לעין, העירייה נתנה טופס 4 לקבלן? אפילו לדירות החדשות ישנם ליקויים רבים בתשתיות ובכל זאת העירייה נתנה לקבלן טופס 4".

במכתב מצוין כי בעלי הדירות מבקשים פגישה עם גורם מוסמך מטעם העירייה שיראה את הנזקים שנגרמו כביכול לדירות ומבקשים את בדיקתו של המנכ"ל לכך שהקבלן המבצע קיבל טופס 4, למרות שהליקויים עליהם הם מלינים נראים לכל אדם שחולף על פני הבניין.

בעלי דירות בבניין הוסיפו: "בעניין תמ"א 38 יש מחדל רציני. עד קבלת חתימת הדיירים, הקבלנים מאוד אנושיים וענייניים. עם קבלת אישור הדיירים וועדת תכנון ובנייה מהעירייה, ההתנהלות שלהם פוגענית. חתמנו בעל כורחנו מלחץ שאולי תקרה רעידת אדמה וייגרם לנו אסון. אנחנו מרגישים שהפכנו לבני ערובה של קבלנים".

מבדיקה שערכנו מול העירייה עולה כי כחלק מהניירת המוגשת למינהל ההנדסה לבדיקה לפני מתן טופס 4 קיימות חתימות של אנשי מקצוע רלוונטיים, כגון מהנדסי אינסטלציה ואיטום, החותמים על תצהירים המעידים על כשירות המבנה.

החברה היזמית מסרה בתגובה כי האחריות למחדלים הנטענים ככל שישנם כאלו, חלה על הקבלן המבצע והוסיפה: "הבניין קיבל טופס 4 לאחר שעמד בתקנים המחמירים ביותר וקיבל את כל האישורים על פי החוק. ככל שיש טענות, חברת הבנייה היא שאחראית למחדלים המתוארים במכתב".

צילום פרטי

     

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל [email protected]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם:

ניידת משטרה צילום דוברות משטרת ישראל

בוקר קשה ברחובות

תפריט נגישות