דף הבית / חדשות העיר משני / "העירייה הפרה את זכויות העובדים"

"העירייה הפרה את זכויות העובדים"

רונן דמארי

הבקשה לאישור תובענה ייצוגית נגד עיריית ראשון לציון המעסיקה כ-3,400 עובדים, הוגשה בשבוע שעבר לבית הדין האזורי לעבודה בתל אביב על ידי העובדת לשעבר.


על פי הנטען בבקשה, העירייה הפרה את זכויות העובדים בכך ששילמה להם שעות נוספות בחסר, ככל הנראה בעקבות חישוב השעות הנוספות ברמה החודשית, במקום ברמה היומית וברמה השבועית כפי שהייתה חייבת. לטענת עיריית ראשון לציון אליה פנתה התובעת טרם הגשת הבקשה, היא חייבת לשלם שעות נוספות רק ברמה היומית או ברמה השבועית. עובדת בגזברות העירייה מסרה לתובעת בשיחת טלפון כי השעות הנוספות משולמות לכל עובדי העירייה ברמה החודשית בלבד.
בבקשה טוענת התובעת כי היא פנתה למספר עובדי עירייה נוספים, שאמרו לה כי כך העירייה משלמת להם וכי הדבר נראה להם בסדר. אחת העמיתות למקום עבודתה של התובעת אמרה לה כי היא מבינה שקיימת בעיה בשיטת התשלום, אולם הודיעה לה כי היא אינה מתכוונת לעשות כלום בנושא מאחר שהיא חוששת למקום עבודתה.
עוד נטען כי התובעת פנתה להסתדרות טרם הגשת הבקשה ולאחר מספר מכתבי דרישה לפעול בעניין, הודיעה לה ההסתדרות שהיא בוחנת את הנושא, כאשר היא לא מוכנה לספק לוח זמנים לביצוע הבדיקה ופיצוי העובדים ככל שנדרש.
עו"ד אבי מור יוסף שמייצג את התובעת ומתמחה בתחום דיני העבודה והתובענות הייצוגיות, מסר כי עמדת עיריית ראשון לציון מנוגדת לכאורה לפסיקת בית הדין לעבודה לפיה חישוב שעות נוספות צריך להיעשות גם ברמה היומית וגם ברמה השבועית, וחישוב שעות נוספות ברמה החודשית הינו מנוגד על פניו לכללי הדין.
מור יוסף מסר: "תשלום שעות נוספות בחסר וחישוב שגוי של שעות נוספות הינו תופעה יחסית נפוצה למרבה הצער, והוא מקווה שהגשת הבקשה לאישור תובענה ייצוגית תסייע על מנת להרתיע מעסיקים מפני הפרת החוק בעניין זה".
מהעירייה נמסר בתגובה: "העירייה משלמת לעובדיה שכר כדין וכמתחייב מההסכמים הקיבוציים ובכללם חוקת העבודה. הטענות בתובענה אינן מתיישבות, על פניו, עם חוקת העבודה. בנוסף, ספק רב עד כמה ניתן לדון בנושא הנטען במסגרת תביעה ייצוגית. העירייה תבחן את הטענות ותגיש את תגובתה לביהמ"ש".

 

 

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל [email protected]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם:

ניידת משטרה צילום דוברות משטרת ישראל

בוקר קשה ברחובות

תפריט נגישות