דף הבית / חדשות העיר משני / המאבק ברעש המטוסים: נלחמים בטיסות לאומן

המאבק ברעש המטוסים: נלחמים בטיסות לאומן

רונן דמארי

 

לקראת ראש השנה האחרון נודע לעירייה כי למעלה ממאה טיסות היו אמורות להמריא בשעות האסורות לטיסה בימים הסמוכים לחג, אולם בעקבות מאבק אליו היא יצאה, היא הצליחה לצמצם את מספרן לשמונה בלבד. כעת היא מבקשת להיערך למספר ההמראות הרב מבעוד מועד, על מנת למנוע ככל האפשר פגיעה בשנתם של תושבי מערב העיר.

עוד נטען בעתירה כי אין הצדקה למנוע שינה ממאות אלפי אנשים על מנת לאפשר להטיס עוד כמה מאות אנשים, אותם ניתן להטיס שלא בשעות "עוצר הטיסות"

בעתירה, העיריות מבקשות להדגיש כי על פי החוק בשעות הלילה בין השעות 1:40 לחמש לפנות בוקר אין לקיים המראות מנתב”ג, אך למרות זאת בשנים קודמות ניתן היתר מיוחד ליציאת טיסות לאומן בשעות אלו, וכעת הן מבקשות למנוע מראש היתר כזה לקראת ראש השנה תש”פ. העיריות טוענות, כי בעבר השתמשה רשות התעופה האזרחית במתן היתר להמראות בשעות אלו בנימוק של "צורך חריג שלא היה ידוע מראש או לצרכים לאומיים" – אך לדבריהן אינו מיועד לשימוש שכזה.

עוד נטען בעתירה כי אין הצדקה למנוע שינה ממאות אלפי אנשים על מנת לאפשר להטיס עוד כמה מאות אנשים, אותם ניתן להטיס שלא בשעות "עוצר הטיסות". לדבריהן, בפועל, ההיתר נועד לאפשר לחברות התעופה להרוויח יותר מסבבי טיסה נוספים, כך שהסיבה היא כלכלית בלבד שכן לרוב מבקשות החברות עוד 150-140 טיסות, רשות שדות התעופה מאשרת רק כמה עשרות, ורובן מצליחות להמריא בשעות המקובלות.

דיון בעתירה שהוגשה באמצעות עו”ד נרי ירקוני וחן עמידור, צפוי להתקיים במהלך השבועות הקרובים, טרם התקבלה תגובת המדינה.

יצוין כי בשנים האחרונות העירייה נלחמת ברעש המטוסים במגוון דרכים הכוללות בין היתר פניות חוזרות ונשנות לרשות שדות התעופה ובהן דרישות להסברים בפערים שהתגלו בנוגע לנתונים אודות חריגות רעש בשנה החולפת, שכירת יועץ מיוחד לנושא על מנת לאסוף את הנתונים וכנסים שונים לשיתוף הציבור בדרכי ההתמודדות עם הסוגיה המטרידה את מנוחתם.

 

צילום - FREEPIK
אילוסטרציה. צילום – FREEPIK

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל [email protected]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם:

ניידת משטרה צילום דוברות משטרת ישראל

בוקר קשה ברחובות

תפריט נגישות