דף הבית / חדשות העיר משני / "ההתנדבות תורמת אושר לחיי"

"ההתנדבות תורמת אושר לחיי"

מי ליאור

יעקב שוורץ (77), איש נדיב ויצירתי אשר נכון בכל עת למשימות ו/ או ליוזמות שהוא מציב לפניו, ומעניק מהידע והכישרון שלו לקהילה: "ההתנדבות תורמת אושר לחיי. בעיקר כשאני מסייע לתלמידים ולצוות בית הספר "רננים", שם מבוצעת התנדבותי העיקרית. אני משתדל להעניק פתרונות לכל שאלה שהילדים מציבים בפני ואיני מתיר את הסוגיות פתוחות, גם אם התשובות מגיעות מאוחר יותר".

שוורץ התנדב שש שעות שבועיות בבתי הספר "רננים" ו"רמז", במסגרתן סייע לתלמידים  בלימודים. הוא אף נאות לסייע לצוות  "רננים" במיזמים שונים, בכללם הכנת האביזרים לטקסים והקמת תפאורה.

לפני חודשיים, הקים  שוורץ במבואת בית הספר "מוזיאון" קטן, הנושא את הכותרת "כך חיינו". אוסף פריטים מתקופת הקמת המדינה ולפניה (עלה ארצה מאיטליה שלושה חודשים לאחר הכרזת המדינה על ידי דוד בן גוריון). בין המוצגים טלפון חוגה, פרימוס פתיליות, דודים קטנים לחימום מים, סיפוני סודה, רדיו קופסא שאותו ביקשו התלמידים לצייר ועוד מוצגים.

שוורץ: "הבאתי חלק מהאוסף שכולו מכוון למשפחה וילדים, ספרי ילדים של פעם כמו חסמבה של יגאל מוסנזון ואחרים".

את התערוכה עם האוסף ההיסטורי, הקים לזכר בנו גיל ז"ל אשר נפטר לפני כחצי שנה.

בנוסף להתנדבות ב"רננים" מעניק יעקב שוורץ "מגן למתנדב" בבי"ס "תרבות" בו למדה בתו לא מכבר: "יזמתי מגן נודד, המוענק מדי שנה לתלמידים מצטיינים בתחום הנתינה ההתנדבותית בבית הספר. מדובר במסורת הנשמרת זה עשרות שנים במקום".

ומה אתה רוצה לאחל לעצמך? "כל מה שלנגד עיניי זה להמשיך ולהעניק עזרה לתלמידים ולהוות להם בהרבה מקרים כתובת לקבלת רעיונות ומימושם. הבטחתי לעצמי שכל זמן שאוכל, אמשיך בדרך שבה אני מאמין".

 

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל [email protected]

אולי יעניין אותך גם:

ניידת משטרה צילום דוברות משטרת ישראל

בוקר קשה ברחובות

תפריט נגישות