דף הבית / חדשות העיר משני / "הבנייה תשתק את הרחוב"

"הבנייה תשתק את הרחוב"

רונן דמארי

 

בימים אלו נבנים גן ילדים ומרכז יום לקשיש בחלק הצפוני של רחוב גיבשטיין, המהווה את ציר התנועה המרכזי של השכונה. יצוין כי הבנייה מתבצעת על שטח ששימש את התושבים כמקום חנייה זמנית, כך המצוקה מבחינתם עלולה להיות מורגשת אף יותר.

התושבים טוענים כי למרות בקשתם, העירייה לא בחנה ברצינות אפשרות לבנות לגובה על המבנים הקיימים ולמעשה הוציאה לפועל תכניות בנייה ישנות שיכבידו על התנועה.

אחד התושבים אמר השבוע ל"גל גפן": "הבנייה ברחוב גיבשטיין עלולה לשתק את הרחוב, אנחנו רואים מה קורה בתחילת הרחוב שם ממוקמים מספר גני ילדים ובית ספר איך הצד הדרומי משותק, מה שקורה זו סכנת נפשות. אם בונים מבני ציבור גם בצד הצפוני אז אי אפשר יהיה לזוז ברחוב. למעשה עכשיו מוציאים לפועל תכנית ישנה משנות השמונים בתקופה שבה בנו בנייה צמודת קרקע, אבל זה ממש לא רלוונטי לשנת 2020".

 

-פניתם לעירייה בנושא?

"בהחלט, אנחנו למעשה אומרים 'אל תעזרו לנו בצורה הזו, תעזרו לנו בזה שתבנו לגובה'. בנייה לגובה של מוסדות הציבור הישנים הייתה פותרת לנו את כל הבעיה, אבל עכשיו אנחנו צריכים למצוא פתרון גם לחנייה וגם להתניידות ברחוב.

איך אנחנו נעים ברחוב עם כל הבלאגן הזה? זה רחוב שתוכנן לפי סטנדרטים של שנות השמונים אבל בונים לנו היום. פנינו גם לראש העיר רז קינסטליך, אבל לא קיבלנו פתרונות מקוריים, אלא בעיקר פתרונות שבלוניים".

 

-מה אתם רוצים שיקרה כעת?

"הבטיחו לנו חנייה חלופית במקום החנייה שנלקחה לטובת הבנייה, לאחר מכן אנחנו צריכים לבדוק איך מרחיבים חניות כדי שאנשים ייכנסו לרחוב. תהיה פגיעה ביכולת להתנייד וסכנת חיים בבקרים. נצטרך לתמרן בין מכוניות שמורידות קשישים ובין ילדים שיורדים לגן ילדים. התאכזבנו מכך שהעירייה לא שוקלת פתרונות עדכניים לעומק".

 

מהעירייה נמסר בתגובה: "עיריית ראשון לציון מקימה מבני ציבור בהתאם לצרכי התושבים בשכונה. בכל מקרה, החניות המדוברות בפנייה אינן תקניות, מדובר בשטח "חום"- המיועד למבני ציבור והחניות שם היו זמניות. שנית, הוסבר לפונים כי בהמשך הרחוב אותר שטח חלופי המתוכנן לחנייה".

 

צילום: פרטי

 

 

 

 

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל [email protected]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם:

ניידת משטרה צילום דוברות משטרת ישראל

בוקר קשה ברחובות

תפריט נגישות