דף הבית / חדשות העיר משני / גוזלי פלמינגו נולדו בחי כיף

גוזלי פלמינגו נולדו בחי כיף

רונן דמארי

 

אחרי 32 יום של ציפייה, בקע גוזל ראשון השנה של פלמינגו בחי כיף ראשון לציון. זהו גן החיות היחיד בארץ, ובין המעטים בעולם, שקיימת בו רבייה של פלמינגו. בסוף השבוע האחרון בקעה ביצה נוספת ובחי כיף מצפים לבקיעות נוספות בימים הקרובים.

המשנה לראש העירייה ומחזיק תיק החי כיף, חבר המועצה עידן מזרחי, אמר: "כחלק מההתחדשות שלנו בחי כיף, אנחנו מתחדשים בשני גוזלים חמודים. לשמחתי החי כיף נמצא בתנופה חיובית ואנו נכונים להמשיך להשקיע ולהפוך את מתחם החי כיף למתחם המשפחות המוביל בישראל".

מדי שנה יש בין 4-6 בקיעות מוצלחות בקרב הפלמינגו. אלא שהשנה, בשל הגשמים הרבים והחורף הארוך, ההטלות התאחרו אבל המטפלים לא אמרו נואש. הדגירה על ביצים נמשכה, כאמור, 32 ימים בקן שגובהו כחצי מטר מעל פני הקרקע. במהלך עשרת הימים הראשונים, האפרוח מתנהג כגוזל, ושוהה בקן לאורך כל היום כשאחד ההורים נמצא עימו תמיד בקן, משגיח עליו ומאכיל אותו. לאחר מכן הגוזל של הפלמינגו עושה את "קפיצת הנחשון" שלו, יורד מהקן והופך לאפרוח שמטייל לצד הוריו באזור הקינון. הוא נמצא לאורך כל היום עם אחד ההורים שמשגיח עליו. תוך כדי השיטוטים שלו, הוא לומד לתור אחרי מזון, וניזון בכוחות עצמו. לקראת ערב, האפרוח חוזר לקן עם אחד ההורים ללינת לילה.

ראש העירייה, רז קינסטליך, מזמין את התושבים לבחור שם לחבר החדש במשפחת הפלמינגו והוסיף: "הגוזלים החדשים מצטרפים למתחם החדש שעובר מתיחת פנים בהשקעה של מיליוני שקלים על מנת לשפר את תנאי מחייתם של בעלי החיים בגן".

אגב, אורך חייו של הפלמינגו בטבע הוא בסביבות ה-25 שנים, אך בגן חיות יכול להגיע עד 80 שנים.

 

פלמינגו בחי כיף
צילום: דודו מורד
פלמינגו בחי כיף
צילום: דודו מורד
פלמינגו בחי כיף
צילום: דודו מורד

 

 

 

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל [email protected]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם:

ניידת משטרה צילום דוברות משטרת ישראל

בוקר קשה ברחובות

תפריט נגישות