דף הבית / חדשות העיר משני / "גוונים" ייצגה את ישראל בפסטיבל פולקלור ברומניה

"גוונים" ייצגה את ישראל בפסטיבל פולקלור ברומניה

מי ליאור

נציגי הארגון הבינלאומי לתרבות ופולקלור בינלאומי, המסונף לאונסקו, בחרו להזמין מישראל את להקת המחול "גוונים" להופיע בפסטיבל הבינלאומי לפולקלור ברומניה.
טרם המופעים בשני מרכזי תרבות, צעדו חברי הלהקה ברחובות בוקרשט בליווי תזמורת גוונים והזמר יובל חלף, עם דגל ישראל בראש הטור, אליו נלוו שירים ישראליים והמוכר והמייצג ביניהם "הבאנו שלום עליכם" שזכה למחיאות כפיים נלהבות מהציבור המקומי וציבור הנופשים הישראליים שהופתעו והתרגשו מהמעמד שבלט בין 21 המדינות הייצוגיות ושש הלהקות מקומיות שנטלו חלק באירוע.

במופע המרכזי שנערך באולם הממלכתי TR1 הופיעה הלהקה עם מגוון ריקודים, שכללו ריקוד מזרחי לצד ריקוד הורה וריקודי פולקלור נוספים.
גלעד ויס, חבר הלהקה ורקדן בה מיום היווסדה לפני 40 שנים, סיפר כי התרגשות הקהל הגיעה לשיאה כאשר החבורה ביצעה את הריקוד החסידי, שנפתח בטקס קבלת שבת והדלקת נרות כחלק מהכוריאוגרפיה המרגשת של אילנה שגב.

אילנה שגב "מנהלת גוונים" והכוריאוגרפית הוותיקה בעיר, ציינה כי זו הפעם הראשונה בה מדינת ישראל הוזמנה לקחת חלק בפסטיבל הבינלאומי אשר נערך זו השנה העשרים בבוקרשט: "ראינו בכך כבוד גדול ואנו שמחים על התגובות אליהן נלוו תעודה ופרס. אני מודה למנכ"ל החברה העירונית אלי פולק, על שאפשר לנו את ההופעה והעניק לנו את ברכת הדרך. בלעדיו הדבר לא היה יוצא לפועל".

את האירוע כיבדו בנוכחותם שגרירת ישראל ברומניה תמר שמש ואנשי שגרירות נוספים ממשרדה. עם תום המופע נפגשו השגרירה ומלוויה עם חברי הלהקה מאחורי הקלעים ושיבחו את המופע. השגרירה לחברי הלהקה: "יצגתם את מדינת ישראל במלוא הכבוד הראוי ולימדתם תרבות ישראלית מה היא".

עם השגרירה. צילום: באדיבות "גוונים"
צילום: באדיבות "גוונים"
צילום: באדיבות "גוונים"
צילום: באדיבות "גוונים"
צילום: באדיבות "גוונים"

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל [email protected]

אולי יעניין אותך גם:

ניידת משטרה צילום דוברות משטרת ישראל

בוקר קשה ברחובות

תפריט נגישות