דף הבית / חדשות העיר משני / "בקשה דחופה לתיקון ההיתר"

"בקשה דחופה לתיקון ההיתר"

רונן דמארי

 

הנושא עומד על סדר היום בשבועות האחרונים, על רקע התנגדות הורים לתלמידים בבית הספר להצבת גני ילדים בשטח המוסד החינוכי.

במכתב מציינים חברי המועצה יפעת מאירוביץ-יפת ודורון אוזן בין היתר: "בשל התנגדות של הורים למהלך, בחנו את המסמכים הקיימים וביניהם גם את מסמכי הבקשה להיתר ואת הגרמושקה המצורפת ובמקביל ערכנו סיורים בשטח.

הבקשה הוגשה ביום 22/5/19 ונידונה כבר ב- 29/5/19 -זמן שיא לכל הדעות. בטוחנו שכל התושבים בעיר היו שמחים לטיפול כל כך מהיר בבקשותיהם, אך במקרה זה נראה כי "המהירות מהשטן" וכנראה כתוצאה מהרצון לבצע את הדברים במהירות, הבקשה לא נבדקה כראוי".

חברי המועצה מציינים מספר פגמים מהותיים שגילו לדבריהם בבקשה להיתר שלעמדתם המקצועית, דורשת הגשת בקשה חדשה ודיון מחודש בבקשה להיתר: "במהות הבקשה נכתב: 'הצבת מבנה כולל מרחב מוגן, קומה אחת עבור גן ילדים במתחם בו קיימים עוד גני ילדים'. בפועל בגרמושקה ובתכנון של האגף לבנייה ציבורית, המדובר בשני מבנים ולא מבנה אחד. במתחם אין עוד גני ילדים, אלא המדובר בשטח בית ספר בו אין גני ילדים.  המדובר בפרט מהותי, שכן גני הילדים שנמצאים ברחוב ויניק הינם במתחם אחר ונציין כי ככל שגני הילדים היו אכן מוצבים בסמוך לגני הילדים הקיימים לא היינו מעלים כל טענה. המדובר במבנים יבילים בעלי מרחב מוגן ולא מבנה רגיל".

עוד נטען כי השטח המבוקש אינו תואם את הבקשה להיתר וכי המדובר במתחם בו קיימים עוד גנים, כאשר בפועל המתחם הינו מתחם בית ספר בו לא קיימים גני הילדים: "עובדה זו הינה מהותית, שכן, המדובר במהלך מאוד משמעותי בתוך שטח בית ספר, הדורש הצבת גדרות בשטח בית הספר לצורך הפרדת גני הילדים  משטח בית הספר, הסדרת  כניסות (שעדיין לא ברור מהיכן יהיו, כלומר הבקשה להיתר לא תואמת כבר היום את המתוכנן)".

באשר לפתרונות החנייה נאמר בפנייה – "בתנאים להיתר אין כל דרישה להסדרי התנועה והחניה באזור, זאת למרות שהמדובר ברחוב מאוד מאוד צפוף. נזכיר כי, הכניסה לגן הילדים איננה עצמאית וההורים חייבים להחנות את רכבם (ברחוב בעייתי מאוד כאמור) ולהכניס את הילדים לגן".

לסיום מוסיפים אוזן ומאירוביץ: "אין לנו ספק, שאם היו נופלים כשלים שכאלה בבקשה להיתר של תושב, הוא היה נאלץ להגיש את הבקשה מחדש והוועדה הייתה נדרשת לדון שוב בבקשה. אנו כעירייה, צריכים להוות דוגמא ומופת לתושבים ולא לייצר לעצמנו דין אחר! וכפי שציינה פעמים רבות היועצת המשפטית לוועדה, עו"ד הדר מנצורי: 'אם מצאנו בעיה- אנחנו לא יכולים להתעלם ממנה'. ולכן, אנו מבקשים כי תנחה את האגף לבנייה ציבורית להגיש את הבקשה החדשה לדיון חדש ברשות הרישוי באופן שישקף את הבקשה בצורה אמיתית".

 

מהעירייה נמסר בתגובה: "עיריית ראשון לציון נדרשת לתת מענה לכל ילדי העיר באופן המיטבי ביותר. לכן נפתחים בשנה הבאה, ברחבי העיר, עשרות גנים חדשים, ביניהם גן ילדים שישרת את ילדי השכונה. התקיימו מספר פגישות עם התושבים בהשתתפות מנכ"ל וסמנכ"ל עירייה, הן בבניין העירייה והן בשטח, הוסבר כי נבחנו כל החלופות. נציין עוד כי במסגרת נכונות העירייה להבטיח את זרימת התנועה ובטיחות הילדים, תוסיף העירייה מפרץ חנייה נשק וסע וכן תפתח כניסה אחורית נוספת וייסלל שביל המוליך אליה".

דורון אוזן
דורון אוזן. צילום: יח"צ
יפעת מאירוביץ. צילום: יח"צ

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל [email protected]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם:

ניידת משטרה צילום דוברות משטרת ישראל

בוקר קשה ברחובות

תפריט נגישות