דף הבית / חדשות העיר משני / בית המשפט חייב את מנכ״ל עמותת קדישא ראשל״צ לשעבר להשיב לקופת העמותה 10 מיליון ש״ח

בית המשפט חייב את מנכ״ל עמותת קדישא ראשל״צ לשעבר להשיב לקופת העמותה 10 מיליון ש״ח

רונן דמארי

10 מיליון שקלים יוחזרו לקופת עמותת קדישא ראשל"צ: רשם העמותות, עו"ד אייל גלובוס, ציין כי: "אנו רואים חשיבות רבה בפסיקתו של בית המשפט ובמסר המועבר למנהלי עמותות, לפיו במידה וייטלו כספי עמותה שלא כדין, יפעל הרשם למצות עימם את הדין ולהשיב את הכספים לעמותה. רשם העמותות ימשיך גם בעתיד לאכוף על עמותות התנהלות בהתאם להוראות הדין ולמצות את הדין עם מנהלי עמותות הפועלים שלא כדין".

ראשיתו של הסיפור בינואר 2011, אז הופקעו סמכויות הניהול של ועד עמותת קדישא ראשון לציון, על ידי רשם העמותות במשרד המשפטי. זאת, בעקבות ליקויים חמורים שנמצאו בהתנהלותה ובהתנהלותו של מנכ״ל העמותה דאז, ברויאר, אשר כיהן בתפקידו בשנים 1982 ועד פיטוריו במרץ 2007. לבקשת רשם העמותות, ניתן צו לפירוק העמותה, ועו״ד ארז חבר מונה כמנהל מיוחד. במסגרת תפקידו, ביצע עו״ד חבר חקירות ובדיקות רבות בקשר להתנהלות העמותה ונושאי המשרה וממצאיו העלו תמונה חמורה בדבר התנהלות חמורה של מנכ״ל העמותה, ברויאר. על פי הממצאים, הפר מנכ"ל העמותה לשעבר את חובת האמון כלפי העמותה וגזל במיליוני שקלים את כספי העמותה.

בעקבות זאת, תבע המנהל המיוחד, בשם העמותה, מהמנכ"ל לשעבר להשיב את הכספים שניטלו מהעמותה. לפני מספר ימים פסק בית המשפט המחוזי כי פעולותיו של ברויאר ממלאות אחר יסודותיה של עוולת הגזל, וכן כי ברויאר הפר את חובת האמון שהוטלה עליו כמנכ"ל העמותה, באופן אשר מצמיח לעמותה את הזכות הלגיטימית להשבת הכספים שניטלו ממנה וכן מכוח חוק עשיית עושר ולא במשפט.

לפני מספר ימים פסק בית המשפט המחוזי כי פעולותיו של ברויאר ממלאות אחר יסודותיה של עוולת הגזל, וכן כי ברויאר הפר את חובת האמון שהוטלה עליו כמנכ"ל העמותה, באופן אשר מצמיח לעמותה את הזכות הלגיטימית להשבת הכספים שניטלו ממנה.

בהקשר זה פסק בית המשפט, כי הוכח  שברויאר העביר לעצמו ולמקורביו מליוני שקלים מקופת העמותה ועשה שימוש בכספיה ללא כל ביקורת או התנגדות. כך, בין היתר, גזל המנכ"ל לשעבר מיליוני שקלים באמצעות חתימה עיוורת על שיקים של העמותה, העביר למעלה מ-3 מליון ₪ מכספי מהעמותה לחשבון גמ"ח שהוקם על ידי ברויאר עצמו, השתמש בכספי העמותה שהופקדו בחשבון הגמ"ח באופן בלתי מוגבל לתמיכה בקרוביו. כמו כן, הוא משך לעצמו שכר גבוה מהמותר על פי חוק, בסך של מעל ל-6 מליון ₪, רכש רכב יוקרה מכספי העמותה, ונטל מאות אלפי שקלים והעבירם לצדדים שלישיים אשר אינם קשורים לעמותה ולמוטבים פיקטיביים על ידי חלפני כספים.

את רשם העמותות ייצגה במסגרת הליך הפירוק עו"ד מריאן לייטס לביא. במסגרת הליך הפירוק, פעל רשם העמותות להחלפת מוסדות העמותה. עם כינונם של מוסדות חדשים לעמותה, הסתיים הליך הפירוק.

השופט אורן שוורץ, קיבל את תביעת העמותה, שהוגשה באמצעות המנהל המיוחד עו"ד ארז חבר, ופסק, כאמור, כי על ברויאר להחזיר לעמותה סך של 10,000,000 ש״ח בצירוף הפרשי הצמדה וריבית וכן בתשלום שכר טרחה בסך של 550,000 ש״ח.

מחברה קדישא ראשל"צ נמסר: "הנהלת חברה קדישא ראשל"צ מודה לבית המשפט על ההחלטה להשבת כספי העמותה אשר נגזלו שלא כדין. כסף זה ישמש לטובת האתגרים הרבים בעשור הבא, לרבות הרחבת בתי העלמין בעיר, קבורה בקומות ומענה לתושבים. בחברה קדישא ראשון לציון הוטמעו לאחרונה שינויים ארגוניים שנועדו להבריא את העמותה ולהצעיד אותה בדרך נכונה. לשם כך, נבחרו חברי ועד מנהל חדש והיא פועלת בשקיפות מלאה ושמה בראש מעייניה את טובת הציבור. שירות מקצועי, מהיר ורגיש הוא נר לרגלינו".

צילום: pixabay

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל [email protected]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם:

ניידת משטרה צילום דוברות משטרת ישראל

בוקר קשה ברחובות

תפריט נגישות