דף הבית / חדשות העיר משני / "אנחנו מרגישים נטושים"

"אנחנו מרגישים נטושים"

רונן דמארי

 

בשכונה בה מתגוררים כ-30,000 תושבים, מתרגלים בחודשים האחרונים למציאות חדשה במסגרתה נשללו מהם שירותי הבנק, למעט כספומט שהוצב לאחר מאבק ציבורי ושירותי בית מרקחת ששימש רבים מהתושבים הוותיקים על בסיס קבוע. אם לא די בכך, התושבים מוחים על הזנחה מתמשכת בקניון בשכונה, הזנחה שהובילה אותם לצאת ולהפגין לפני כשנה. כעת, מקווים בשכונה כי הרשות המקומית תפעל על מנת להשיב להם את השירותים הבסיסיים שנשללו מהם. אחד הפעילים החברתיים הבולטים בשכונה, עו"ד עמוס ג'רופי, אמר השבוע ל"גל גפן": "נכון להיום אין לתושבים בית מרקחת, את הבנק סגרו לנו, אני לא יודע מה עוד יישאר כאן. אין ספק שהשכונה חוטפת מכות על ימין ועל שמאל ואין מי שיגיד דבר בנושא. צריך לעשות משהו. הבנתי שראש העיר מעוניין לסייע לשיכון, נצטרך לשבת איתו ולבחון איך הוא באמת רוצה לעזור".

 

-עד כמה המצב הקיים משפיע על האוכלוסייה המבוגרת?

"יש לנו קופת חולים בקומה הראשונה ומתחתיה יש את בית המרקחת, אנשים היו נכנסים לרופא, מקבלים מרשם וקונים את התרופות שלהם. עכשיו כשבית המרקחת נסגר, לאוכלוסייה המבוגרת קשה להתנייד ויש להם מוגבלויות כאלו ואחרות. אותם תושבים צריכים לנסוע לפינסקר או בלפור או לבית מרקחת אחר וזה מצריך רכב ותלוי במזג האוויר".

 

-הכספומט שהוצב לא מסייע?

"הבנק לא עובד כבר כמה חודשים טובים וזו בעיה אמיתית, הפתרון שמצאו הוא כספומט בקיר של המתנ"ס ומבחינתם הם פתרו את הבעיה, אבל זו שכונה ענקית שאין לה בנק, זה מתחיל מהאנשים שיש להם קשיי התניידות ותוסיף גם את הצעירים שצריכים לנסוע לסניף בעזריאלי או לבאר יעקב כי אין להם כאן סניף בנק. יש כאן פלח אוכלוסייה גדול שאני לא יודע איך הם מסתדרים וצריך לתת כאן פתרון".

 

מהעירייה נמסר: "הקניון המדובר הינו נכס פרטי של הסוחרים המתמודדים עם עזיבת עסקים בשל העדר אחזקה נאותה. לעירייה אסור לבצע כל שיפוץ בנכס פרטי. יחד עם זאת, באמצעות חוק העזר העירוני – יש לעירייה סמכות לדרוש מבעלי הנכס לבצע שיפוץ חזית. הנושא מצוי כיום בהליך משפטי".

עו"ד עמוס ג'רופי. צילום: פרטי
עו"ד עמוס ג'רופי. צילום: פרטי

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל [email protected]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם:

ניידת משטרה צילום דוברות משטרת ישראל

בוקר קשה ברחובות

תפריט נגישות