דף הבית / חדשות העיר משני / "תנו לגדול בשקט"

"תנו לגדול בשקט"

רונן דמארי

 

מינהל החינוך בעירייה בראשות אטי אדר, צפוי להצטרף למיזם "תנו לגדול בשקט" שמטרתו דחיית גיל השימוש בסמארטפונים ומניעת התמכרויות ופגיעה ביכולות הלמידה של הילדים הקטנים. מטרה חשובה לא פחות של המיזם היא צמצום החשיפה של הילדים לבריונות רשת ופשעי מין דרך האינטרנט. במכתב שהועבר למנהלי בתי הספר בעיר נאמר בין היתר על פי סקרים שנערכו בנושא בקרב אלפי אנשי הוראה, השימוש בסארטפונים בגיל צעיר משפיע לרעה על יכולות הקשב והריכוז של התלמידים וכי קיימת ירידה בקישורים החברתיים שלהם. עוד צוין כי מרבית הנשאלים סבורים כי תלמידים לא אמורים להחזיק במכשירים חכמים לפני כיתה ו'.

מי שהוביל את היוזמה הוא ועד ההורים בבית הספר "מישור הנוף". היו"ר אסי סטון מסר השבוע ל"גל גפן": "אנו חברי הנהגת ההורים המוסדית בשיתוף עם  מנהלת בית הספר הגברת ורד שיליאן החלטנו לפני כחצי שנה להפעיל מיזם זה בכיתות א-ב  החל משנת הלימודים הקרובה. מטרת מיזם תנו לגדול על שקט הנה דחיית גיל השימוש של הילדים שלנו בסמארטפונים.  זאת כדי לדחות את ההתמכרות למסך שבכף היד. מחקרים הראו כי שימוש מוגבר בטלפונים חכמים בגילאים צעירים עלול לגרום לנזקים בריאותיים , רגשיים, התפתחותיים,  ופסיכולוגיים , ילדים אשר יושבים בחבורה ובמקום לשוחח ולשחק  מתכתבים ביניהם הנה תופעה רווחת בימים אלו, תופעה זו מורכבת יותר בכיתות א' וב' טרם ביססו את כישורי השפה שלהם מתכתבים בעברית קלוקלת ופוגענית. בנוסף  מניעת החשיפה הזמינה לאפליקציות ותכנים לא נאותים , אלימות ובריונות רשת".

עוד אמר סטון: "אנו איננו נגד הטכנולוגיה והקידמה וילדינו הם אלה שיובילו אותה בעתיד המטרה הנה קניית זמן , זמן בו  יירכשו  ילדינו כלים  ויהיו  בשלים יותר  לשימוש  בסמאטרפון. ברצוני להודות לדנה בן ישי רוזן על הובלת המיזם בבית הספר, לתמיכה של עיריית ראשון לציון  לדוד בן שושן מנהל הרשות למלחמה בסמים ואלכוהול , לדוד פרידמן ראש תחום אלימות ופשיעה , ולפנינה עדי ראש תחום קהילה אשר סייעו לקידום  הפרויקט בבית הספר".

 

אילוסטרציה

 

 

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל [email protected]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם:

ניידת משטרה צילום דוברות משטרת ישראל

בוקר קשה ברחובות

תפריט נגישות