דף הבית / חדשות העיר משני / "תנועות הנוער חייבות להיות גורם משמעותי בחיי החברה"

"תנועות הנוער חייבות להיות גורם משמעותי בחיי החברה"

מחזיק תיק הצעירים, המשנה לראש העיר ראשון לציון, איתי מתיתיהו, פנה לאחרונה להנהלות התיכונים בעיר בבקשה לעודד את הצטרפות התלמידים לתנועות הנוער השונות. במהלך שתואם עם מחזיקת תיק החינוך מ"מ ראש העיר, עו"ד ליאל אבן-זהר, הועבר מכתב להנהלות ובו בקשה להתחשב בתלמידים המשמשים כמדריכים בתנועות ולאפשר להם לצאת מהתיכון מוקדם בימי שלישי על מנת שיספיקו להיערך לפעילות כראוי. כמו כן הועלתה בקשה להימנע ככל האפשר מקביעת מבחנים בימי רביעי.

טרם שליחת המכתבים כינס מתיתיהו דיון בו נכחו הגורמים העירוניים הרלוונטיים ונציגי תנועות הנוער.

מתיתיהו (במרכז) במהלך פעילות של תנועת הצופים
מתיתיהו (במרכז) במהלך פעילות של תנועת הצופים

"היענות מאוד טובה לפניה"

בפנייה נאמר בין היתר: "לתנועות הנוער תפקיד חברתי וערכי חשוב. תפקידן ומשמעותן של תנועות הנוער מבטא את הכוח של החברה האזרחית במדינת ישראל ובעיר ראשון בפרט. תנועות הנוער מעניקות ערכים בנושאים הבלתי פורמליים ,שמשתלבים עם הערכים במוסדות החינוך. ערכים אלה מקנים לנוער איכויות ומחברים אותם לקהילה ולהעצמת רוח ההתנדבות, יוצרים את הרצף בין החינוך הפורמלי לחינוך הבלתי פורמלי. בנוסף, התנועות מעצימות את תחושת המנהיגות וההצלחה בקרב בני הנוער בעיר הרבה בזכות התמיכה של הצוותים החינוכיים בתלמידים הפעילים בתנועות. לפיכך, נבקש את המשך שיתוף הפעולה בעידוד שילוב התלמידים ובהכלת התלמידים הפעילים".

מתיתיהו מסר השבוע ל"גל גפן": "אני מאמין גדול בחינוך הבלתי פורמלי, בין היתר בשל סיפור החיים האישי שלי. תנועות הנוער חייבות להיות גורם משמעותי בחיי החברה, החינוך והערכים של בני הנוער בעירנו, ואמשיך לעשות כל שביכולתי במסגרת תפקידי על מנת לגרום לכך, איך עושים זאת? בין היתר בשיתוף פעולה עם מוסדות החינוך הפורמלי, בתי הספר והתיכונים. פניתי להנהלות בתי הספר השונים בעיר, בבקשה להצטרף לאתגר, לתת יד ויחד אתנו לקרוא לבני הנוער להצטרף לאחת התנועות בעירנו. יחד נחזיר את ה"ביחד". את החינוך שהוא הרבה מעבר לציונים, החשובים כמובן, במקצועות הלימוד השונים. את החינוך לערכים לעזרה הדדית, לסובלנות, לקבלת השונה, למעורבות קהילתית וחברתית ולציונות".

עוד הוסיף מתיתיהו: "הייתה היענות מאוד טובה לפניה ואני מברך על כך. זה חלק מהמדיניות שלי ושל ראש העיר לחיזוק תנועות הנוער, שחשיבותן רבה להחדרת ערכים חיוביים בצעירים ובצעירות המתגוררים בעיר".

 

 

 

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל [email protected]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם:

ניידת משטרה צילום דוברות משטרת ישראל

בוקר קשה ברחובות

תפריט נגישות