דף הבית / חדשות העיר משני / שינויים בתחבורה הציבורית מדאיגים תושבים בעיר

שינויים בתחבורה הציבורית מדאיגים תושבים בעיר

רונן דמארי

 

במסגרת התוכנית שמקודמת על ידי משרד התחבורה וחברת נתיבי איילון, תתוגבר תדירות של קווים ישירים בעלי ביקוש גבוה, ישודרגו מסלולים של קווים קיימים ומאספים למסלולים ישירים ומהירים. כמו כן, יורחבו שעות הפעילות של האוטובוסים העירוניים – עד לחצות, ויחלו לפעול קווים שיחצו את העיר ממזרח למערב, דרך מרכז העיר והצירים המרכזיים.

בנוסף, מערך התחבורה הציבורית ישפר גם את הנגישות של תושבי ראשון לציון לתל אביב וערים נוספות במטרופולין. בין היתר, תשופר הנגישות לרידינג ונמל תל אביב, רחוב אבן גבירול, מסוף סבידור, הקריה ועיריית תל אביב, באמצעות הפעלת קווים 190, 191, 193 ו-74.

"לא הייתי קוראת לזה התייעלות, כל החלק המזרחי של העיר נווה הדרים, שיכון המזרח ומישור הנוף הולך להיות מנותק מתחבורה ציבורית. היה לנו את קו 83 ואין לנו אפשרות להגיע לא לעיר או לתל אביב, אלא רק להחליף אוטובוסים בתחנה המרכזית זה פשוט טרטור"

התושבים קיבלו השבוע חוברת לבתים בה מפורטים השינויים הצפויים וחלקם ירגישו אותם היטב על רגליהם: תושבת שכונת נווה הדרים סיפרה השבוע ל"גל גפן" כי קו 274 הפסיק לעבור בשכונות וכפועל יוצא מכך, היא נאלצת לקחת קו אוטובוס פנימי על מנת להספיק לעלות עליו בתחנה המרכזית: "אני נוסעת לאוניברסיטה הפתוחה בתל אביב פעם בשבוע לפחות. עד עכשיו קו 274 היה עובר די קרוב לבית שלי ברחוב ירושלים, אבל מהשבוע הבא הוחלט שהוא לא עובר יותר בשיכון המזרח ובנווה הדרים, ואני אצטרך לקחת את הקו הזה מהתחנה המרכזית כלומר לקחת עוד אוטובוס פנימי".

התושבת מספרת כי גם השימוש בקו הפנימי אינו משימה כה פשוטה, שכן קו 83 שעבר בשכונה הוחלף בקו 20 שאינו עוצר בתחנה המרכזית אלא ממשיך לרחוב ז'בוטינסקי: "מה שאני צריכה לעשות זה לקחת את קו 11 או 15 מרחוב ירושלים ואז לחצות את הכביש לצד השני ולחכות לקו 274 שייקח אותי לאוניברסיטה.

המצב החדש מוביל לכך שאני צריכה ללכת יותר לתחנות רחוקות וזה מאריך את זמן הנסיעה. זה אומר לצאת מהבית יותר מוקדם. בנוסף קו 274 מגיע מאוד עמוס מרחובות ולא תמיד אפשר לעלות עליו, כשהוא היה עובר בשכונות תמיד היה לך מקום לשבת. מנקודת המבט שלי ושל עוד הרבה אנשים, זה נראה שפשוט החליטו לבטל ולשנות בלי להתייעץ עם אף אחד. אני יודעת שיש הרבה תושבים מבוגרים שיהיו מופתעים שקו 83 לא עובר בשכונה יותר".

תושבת נוספת אמרה: "לא הייתי קוראת לזה התייעלות, כל החלק המזרחי של העיר נווה הדרים, שיכון המזרח ומישור הנוף הולך להיות מנותק מתחבורה ציבורית. היה לנו את קו 83 ואין לנו אפשרות להגיע לא לעיר או לתל אביב, אלא רק להחליף אוטובוסים בתחנה המרכזית זה פשוט טרטור. יש אנשים שעובדים בתל אביב, יש סטודנטים שלומדים שם מבחינתי להגיע עד רחוב ירושלים ומשם לתפוס אוטובוס זו הליכה של כמעט רבע שעה ואני לא מדברת על הנוסעים המבוגרים יותר".

מהעירייה נמסר בתגובה: "פרויקט "מהיר לעיר" שמוביל משרד התחבורה במסגרתו שודרגו קווי התחבורה הציבורית נועדו לשפר את זמינות הקווים, תדירותם וקיצור זמני הנסיעה. מטבע הדברים כל שינוי זקוק לתקופת הסתגלות. עיריית ראשון לציון עם אצבע על הדופק ועוקבת אחר השינויים הגלומים בפרויקט. נוסיף עוד כי העירייה קשובה לציבור וצפויה לקיים בקרוב שיתוף ציבור בכדי לבחון את יעילות הקווים החדשים".

 

ממשרד התחבורה לא נמסרה תגובה.

מחברת אגד לא נמסרה תגובה.

 

אילוסטרציה

 

 

 

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל [email protected]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם:

ניידת משטרה צילום דוברות משטרת ישראל

בוקר קשה ברחובות

תפריט נגישות