דף הבית / חדשות העיר משני / שאילתה: ועדות ערר בגנים ובבתי הספר

שאילתה: ועדות ערר בגנים ובבתי הספר

רונן דמארי

 

בשאילתה שהעבירו השניים לראש העיר, רז קינסטליך, נאמר בין היתר: "עקב פניות רבות של הורים שפנו אלינו בנושא החלטנו לבדוק את כל נושא ההתנהלות בוועדות הערר של גני הילדים ובתי הספר.

ידוע לכבודו שהורים רבים בחודשים האחרונים עוברים חוויה קשה במנהל החינוך עקב שיבוץ לא נכון מבחינתם לאור מה שביקשו כאחת מהאופציות שעמדה לרשותם בגני הילדים ובבתי הספר(2 אופציות) וזה קורה בכל יום משעות הבוקר עד סוף יום העבודה.

בימים אלו כל מי שעובר בקומה הראשונה שומע כאוס מטורף, בכי צעקות, חוסר אונים ואכזבה עמוקה מהתנהלות המערכת, וכל זה בגלל מדיניות שגויה וחד צדדית שלצערי הייתה ידועה מראש. זה המקום לציין שעוד בשלהי הקדנציה הקודמת הועלתה הצעה לסדר למועצה על ידי בה התרעתי על כך שיש בעיה ברישום 2 האופציות ללא אופציה לכתוב את הנימוקים שחשוב להם לציין, כדי שנוכל לתת מענה ראוי להורים ולהקל משמעותית על עובדי מנהל החינוך וחברי ועדות הערר ומסתבר שאין חדש תחת השמש ואין שום שיפור בענין. וברור שתשובת העירייה תהיה כמו תמיד מעל כל מדיה, שיש ״אשם״ וזו  התוכנה, ואנחנו נשפר לקראת השנים הבאות והשאלה אם ידעתם מדוע לא טיפלתם? אנו עדים שאין שום התייעלות, שום חדשנות ושום שיתוף אמיתי  עם ההורים מלבד פרסומים סתמיים על אפליקציות חדשניות למיניהם השכם וערב בפורומים השונים".

עוד מציינים השניים: "חשוב לנו לומר שבאמת כואב לנו הלב על העובדים המסורים שכורעים תחת הנטל ומנסים לתת מענה, אך כבולים בכבלי המדיניות האטומה והעובדה שלא דאגת/ם להביא לפתרון בסוגיה זו מלבד תשובות לקוניות בנושא אומר דרשני. אדוני ראש העיר, אנו שואלים איך דבר כזה קורה במשמרת שלך? איך התעלמת עד היום כאשר ידעת על ויכוחים שגרמו להפסקות ישיבות בוועדות הערר בנושא כה רגיש להורים בראשון  לציון והמשכת בניסיון לפתור את כל הבעיות כמו תמיד, בשיטת ״הפלסטר״ במקום לתת מענה להורים שנמצאים בחוסר וודאות לפני פתיחת שנת הלימודים ישנה זעקה של הורים רבים בכל יום בבניין העירייה ואי אפשר להתעלם  וזה הזמן  לתת פתרון".

חברי המועצה מבקשים לקבל לידיהם את הפרוטוקולים הנוגעים לשיבוץ התלמידים בבתי הספר ובגנים לרבות מהלך הדיונים, זהות המשתתפים, כמה בקשות הוגשו לאיחוד אחים וכמה מהן נדחו וכמה ילדים עדיין ממתינים לשיבוצם לקראת שנת הלימודים הבאה.

בתוך כך הגישו השניים הצעה לסדר בה הם מבקשים להקים ועדת בדיקה בנוכחות נציג אחד וממלא מקום מהאופוזיציה וזאת "על מנת לאתר את הבעיות בתוכנה הקיימת, מציאת פתרונות מידיים להורים ומניעת הישנות הבעיה בשנת הלימודים הבאה".

כמו כן הם מבקשים מראש העיר למנות נציגי אופוזיציה בוועדות הערר לכל הגילאים ומתן אפשרות לנימוק בכתב להורים כבר בשלב בחירת המוסד החינוכי לילדיהם: "אין סיבה שהורים בראשון לציון יעברו את הסבל הזה ובוודאי לא עובדי מנהל החינוך המסורים".

 

מהעירייה נמסר בתגובה: "עיריית ראשון לציון הטמיעה לפני כשלוש שנים תוכנה לשיבוץ התלמידים בגני הילדים ובבתי הספר. מדי שנה מינהל החינוך מפיק לקחים על מנת לשפר את השירות וייעול השיבוץ.
מטבע הדברים, משיבוץ למעלה מ-9,000 ילדים, לא ניתן לתת את העדיפות הראשונה לכל ילדי העיר, אך אנו עושים את מירב המאמצים על מנת לתת את המענה המיטבי לילדי העיר. יש לזכור כי השנה פעלה העירייה להקמת עשרות גנים חדשים ברחבי העיר בכדי להקטין את כמות הילדים בגן.
הטענות על כאוס, בכי וצעקות אינן נכונות ונאמרו רק כדי להצדיק את טענות חברי המועצה. עובדתית, השנה הוגשו עשרות עררים בודדים יותר משנה שעברה ובקרב בתי הספר מעל ל-95% מהתלמידים קיבלו את העדיפות הראשונה או השנייה".

דורון אוזן
דורון אוזן. צילום: יח"צ
יפעת מאירוביץ. צילום: יח"צ

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל [email protected]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם:

ניידת משטרה צילום דוברות משטרת ישראל

בוקר קשה ברחובות

תפריט נגישות