דף הבית / חדשות העיר משני / ראש העירייה, רז קינסטליך, לגנים הפרטיים: "צרו קשר להתאמת מרחב מוגן בשעת חירום"

ראש העירייה, רז קינסטליך, לגנים הפרטיים: "צרו קשר להתאמת מרחב מוגן בשעת חירום"

שרידי יירוט שנחתו במערב העיר בנובמבר 2019. צילום: עיריית ראשון לציון
שרידי יירוט שנחתו במערב העיר בנובמבר 2019. צילום: עיריית ראשון לציון

ראש עיריית ראשון לציון, רז קינסטליך, פונה לבעלי הגנים הפרטיים בעיר ליצור קשר לתיאום מרחב מוגן בשעת חירום. בימים אלו אגף החירום בחברה לבטחון ממפה את כל המרחבים המוגנים הציבוריים ברחבי העיר כדי להתאימם לתלמידי מוסדות החינוך בעיר.

הרקע למהלך הוא ההסלמה הביטחונית האחרונה שבה ראשון לציון נכנסה לשגרת האזעקות והיירוטים ששיבשה את הלימודים בעיר. "מאז מבצע 'חגורה שחורה' קיבלתי פניות מגנים פרטיים" מסביר ראש העירייה, רז קינסטליך, את המהלך "הנחיתי את החברה לבטחון למצות את כל האפשרויות ולאתר את כל המבנים שבהם קיימים מרחבים מוגנים ובכך לאפשר גם לילדים במסגרות פרטיות לקיים שגרה עד כמה שניתן בימים מתוחים מבחינה ביטחונית. אני קורא לבעלי הגנים ליצור קשר במהרה כדי שנוכל להיערך בהקדם".

לפיקוד העורף, משרד החינוך ומשרד הכלכלה אין נתונים מדויקים לגבי רמת המיגון במוסדות החינוך. גני הילדים הפרטיים אינם נתונים תחת פיקוח של אף אחד המגורמים הללו, וידוע כי מרביתם כלל אינם ממוגנים, בעיקר בערים ובשכונות ותיקות. זאת בין השאר משום שהגנים פועלים בתוך דירות מגורים, ולא במבנים המותאמים לגנים. בראשון לציון קיימים על פי הערכות  כ-250 גנים פרטיים.

יוזמה זו של העירייה הינה מהלך נוסף בהיערכות לשעת חירום. לאחרונה נערכו שני כנסי צוותים לשעת חירום. מטרת הכנסים היא  לתרגל התמודדויות בחירום של בעלי התפקידים שממלאים תפקידים חשובים בצל"ח (צוות לשעת חירום) במערכת החינוכית, הן במצבים שיוגדרו "שעת חירום" והן בעתות שגרה.

הצל"ח (צוות לשעת חירום) הוא גורם קבוע במערכת שתפקידו לנהל את ההתערבות הארגונית, החינוכית והטיפולית במוסד החינוכי במצבי משבר ובעתות חירום, במהלכם ואחריהם – עד החזרה לשגרה. הקמת צל"ח בית ספרי ותרגולו הם הציר המרכזי בהיערכות המוקדמת לחירום. הצל"ח מהווה עמוד שדרה בית ספרי, המסייע להגברת יעילות התפקוד בעת חירום, במטרה להחזיר את המערכת לתפקוד תקין בזמן סביר.

 

 

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל [email protected]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם:

ניידת משטרה צילום דוברות משטרת ישראל

בוקר קשה ברחובות

תפריט נגישות