דף הבית / חדשות העיר משני / ראשון לציון למען ניצולי השואה

ראשון לציון למען ניצולי השואה

רונן דמארי

 

 

בראשון לציון חושבים על ניצולי השואה לאורך כל השנה. בשבוע שעבר קיימה העירייה כנס מיצוי זכויות המיועד לניצולי השואה אליו הגיעו כ- 800 ניצולי שואה תושבי העיר. בכנס, אותו הובילה המחלקה לעבודה סוציאלית במנהל לשילוב חברתי בשיתוף עם הרשות לזכויות ניצולי שואה במשרד האוצר, שמעו המשתתפים על הזכויות המגיעות להם ועל מגוון השירותים החברתיים שהעירייה מעמידה לרשותם. בחלק האומנותי של הכנס הועלה המופע "צעירים לנצח" בהשתתפות האמנים טוביה צפיר, גדעון רייכר, מירי אלוני ודליה מזור.

 

הכנס התקיים במעמד מנהלת הרשות לניצולי שואה במשרד האוצר, עפרה רוס, ראש העירייה , רז קינסטליך, מ"מ וסגן ראש העירייה ומחזיק תיק המנהל השילוב החברתי, מוטי עג'מי, ראש המנהל לשילוב חברתי, מלי בן משה ומנהלת הלשכה לאזרחים ותיקים, מיכל שוורץ  ובהשתתפות מתנדבים רבים אשר לוקחים חלק בפעילויות השונות למען ניצולי השואה לאורך השנה. הכנס הינו תוצר של תכנית פרח לניצול של המחלקה לעבודה סוציאלית בקהילה במנהל לשילוב חברתי, ומטרתו הינה  לפרוס בפני המשתתפים את מגוון הזכויות להם הם זכאים ולהציג בפניהם את האפשרויות השונות להקלה על המסע הבירוקרטי עמו הם נאלצים להתמודד לעיתים קרובות על מנת להנות מזכויות אלו.

 

ראשון לציון הינה אחת הערים המובילות בפיתוח שירותים לניצולי השואה ומתגוררים בה כיום כ- 9000 ניצולי שואה. העירייה מפעילה תוכניות שונות שמטרתן להבטיח כי הניצולים יחיו ברווחה וכי יקבלו סיוע רגשי, חברתי, טיפולי וכלכלי לאורך כל השנה. התוכנית "פרח לניצול" של המנהל לשילוב חברתי, שהוקמה במטרה להעמיק את לניצולי השואה בעיר, נותנת מעטפת חברתית לניצולי השואה תושבי העיר ושמה דגש רק על הידוק הקשר בין הניצולים לתושבי העיר. במסגרת התוכנית, בה לוקחים חלק מתנדבים רבים,  מופעל קו חם טלפוני, נערכים ביקורי בית וישנה סיירת תיקונים המסייעת להם בתיקון כל תקלה בבית . בנוסף דואג הפרויקט לארגן קבלות שבת, כנסים ואירועים על מנת להפגיש בין ניצולי השואה  ולדאוג להם לפעילויות חברתיות המותאמות להם.

 

ראש העירייה, רז קינסטליך בירך את המשתתפים בכנס ואמר: "כנכד לניצולי שואה יש לי מחויבות עמוקה לנושא. עלינו, תושבי המדינה, חלה עלינו החובה המוסרית לדאוג, לסייע ולהוות אוזן קשבת עבור ניצולי השואה לאורך כל ימות השנה ולהודות להם יום יום על כך שבזכותם אנו כאן. אני גאה מאד בפעילויות הרבות אותן מפעילה העירייה למען הניצולים ומודה למתנדבים הרבים תושבי העיר אשר לוקחים חלק בפעילויות אלו ומוכיחים להם שאנו זוכרים ומוקירים אותם לאורך כל השנה.

 

מנהלת הרשות לזכויות ניצולי השואה, עפרה רוס: "אני מאמינה שאנחנו עם שיודע להעביר לדורות הבאים את המסרים הנכונים. אני מודה לניצולי השואה שהגיעו היום ומכאן אני מזמינה ניצולים נוספים לכנסים שהרשות לזכויות ניצולי השואה מארגנת. הרשות הרחיבה את היכולות שלה ואנחנו יכולים ויודעים לעזור לכלל ניצולי השואה, גם אלו שמקבלים את זכויותיהם מחו"ל. אני מבקשת להודות לעיריית ראשון לציון על שיתוף הפעולה בארגון הכנס המרשים".

 

מ"מ וסגן ראש העירייה ומחזיק תיק המנהל השילוב החברתי, מוטי עג'מי: עיריית ראשון לציון שמה לה למטרה להעמיק את הסיוע והעזרה לניצולי השואה תושבי העיר. בחמשת השנים האחרונות פקדנו את בתיהם של ניצולי השואה וערכנו בדיקת צרכים מקיפה. בעקבות כך פיתחנו באמצעות המחלקה לעבודה סוציאלית קהילתית שבמנהל שילוב חברתי את התוכנית "פרח לניצול" בה מגוון רחב של שירותים ומענים לרווחת הניצולים".

 

צילום: באדיבות העירייה
צילום: באדיבות העירייה
ראש העירייה רז קינסטליך. צילום: באדיבות העירייה

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל [email protected]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם:

ניידת משטרה צילום דוברות משטרת ישראל

בוקר קשה ברחובות

תפריט נגישות