דף הבית / חדשות העיר משני / "צריך להבין ששמלה לילדה שחוגגת בת מצווה זה עניין גדול"

"צריך להבין ששמלה לילדה שחוגגת בת מצווה זה עניין גדול"

רונן דמארי

 

עלות של שמלת בת מצווה נעה בין 200 ל-600 ₪ ויותר. מדובר באירוע משמעותי לנערה בגיל הזה ולא לכל המשפחות יש את האפשרות והאמצעים לכך. מיזם מקסים במרכז הנוער כרמים שנקרא "גם לך מגיע" נוגע בדיוק בנקודה הרגישה והכואבת הזו ומאפשר לרכוש שמלות ערב במחירים מוזלים לאירועים מיוחדים כמו חגיגת בת המצווה ונשף הסיום של כיתות י"ב. "צריך להבין ששמלה לילדה שחוגגת בת מצווה זה עניין גדול" מסבירה נופר חצבני, מנהלת מרכז הנוער באגף הנוער והצעירים שבעיריית ראשון לציון. יחד עם תושבת העיר, מתנדבת בשם גלית יעקובסון, זיהתה נופר את הצורך של ילדות ונערות לשמלות ראויות ומכבדות והן התחילו להריץ את הפרויקט. תחילה נאספו שמלות ערב לנשים ולנערות ולאחר מכן נוצר שיתוף פעולה עם המכבסה השכונתית.

לרשות הבנות עומד חדר מסודר ואנונימי ששם הן יכולות להסתכל על מאות שמלות המוצעות להן, למדוד ולבחור את שמלת האירוע שלהן. כמו כן, קבוצת הסטיילינג של מרכז הנוער "כרמים" התגייסה לעניין כך שבנוסף לשמלה, הסטייליסטיות בקבוצה דואגות להוציא את הבנות עם תסרוקות ואיפור שאותם למדו לעשות בסדנאות במרכז הנוער. העלות היחידה היא הטיפול במכבסה וכאמור, בזכות שיתוף הפעולה עם המכבסה המקומית, העלות מוזלת וסמלית.

כך סיפרה אחת האמהות שהיא ובתה הסתייעו במיזם "אני אמא לשלושה ילדים המתקיימת מקצבת נכות, רציתי לחגוג לבת שלי בת מצווה אבל קשה לי מאוד מבחינה כלכלית. שמעתי על היוזמה וחשבתי שישאלו אותי שאלות "למה את צריכה?", "מה היכולות שלך?" או יבקשו בטחונות להחזרת השמלה. כשהגעתי לשם פגשתי שתי נשים מקסימות שלא שאלו בכלל שאלות, אמרו לי שאם הגעתי לשם, כנראה שאני צריכה. היא אירוע קטן ומאוד שמח, קיבלנו המון מחמאות על השמלות, הכל נראה חדש, יצאתי עם חיוך ששווה את הכל".

עד כה  יצאו מהמרכז כמאה שמלות למאה נשים לאירועים שונים כמו בת מצווה, נשף סיום ועוד.

מנהלת המרכז, נופר חצבני, מוסיפה: "נפלה בחלקי הזכות לבנות יחד עם גלית, שותפה מדהימה, מיזם חדש שתכליתו איסוף שמלות ובגדי ערב לנערות ונשים שנלבשו בעבר ונתרמו לשימושם של מי שצריך. אין ספק כי התרומה הייתה ועדיין מאוד משמעותית עבורי, לראות את החיוכים של הבנות והאימהות כאשר הן יוצאות ממרכז הנוער עם שמלה לאירוע היא עצומה וממלאה את הלב."

מרכז הנוער "כרמים" של אגף הנוער והצעירים נמצא ברחוב היקב 13.  נופר וגלית נכונות לסייע לכל ילדה, נערה ואישה למצוא את השמלה המתאימה לכל אירוע. פרטים נוספים בטלפון 03-5513564.

שמלת בת מצווה גם לך זה מגיע
צילום: באדיבות העירייה
שמלת בת מצווה גם לך זה מגיע
צילום: באדיבות העירייה
שמלת בת מצווה גם לך זה מגיע
צילום: באדיבות העירייה
שמלת בת מצווה גם לך זה מגיע
צילום: באדיבות העירייה

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל [email protected]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם:

ניידת משטרה צילום דוברות משטרת ישראל

בוקר קשה ברחובות

תפריט נגישות