דף הבית / חדשות העיר משני / פיילוט בחוף הים: מערכת תאורה חכמה וסולארית

פיילוט בחוף הים: מערכת תאורה חכמה וסולארית

רונן דמארי

 

חדשני, ירוק וחסכוני. עיריית ראשון לציון החלה לאחרונה, באמצעות החברה העירונית ייזום ראשון, בפיילוט לעמודי תאורה חכמים סולריים של חברת ד.א.ג סולאר בטיילת החוף העליונה, וזאת במטרה לבחון שימוש רחב היקף בטכנולוגיה הייחודית כחלק מיישום עיר חכמה.

על פניו עמודי התאורה אומנם נראים מעוצבים וחדשניים, אך דבר לא מסגיר את העובדה שבכל עמוד משולבת טכנולוגיה חכמה. ראשית, העמודים כלל לא מחוברים לרשת החשמל וניזונים אך ורק מאנרגיה סולארית שאוגרת חשמל לתאורה רציפה של שלושה לילות. מעבר לכך, בכל עמוד מותקנת גם מצלמה חכמה הפועלת אונליין ומחוברת לענן.  המצלמות מאפשרות גישה למוקד העירוני לצפייה ישירה או מהקלטה כמו גם חיבור אמצעים נוספים שיוזנו באופן רציף מאנרגיה סולרית ללא תלות בקיומה של רשת החשמל. גולת הכותרת היא מערכת בקרה אוטונומית המנהלת את תפקוד מערכת האנרגיה והתאורה ומדווחת באופן רציף למוקד העירוני על תפקודה.

בחברת ייזום ראשון מסבירים כי טיילת חוף הים נבחרה בשל התנאים הסביבתיים המאתגרים בהם מעוניינים לבחון את עמידות המערכת, הטכנולוגיה הנבחנת מאפשרת שילוב של אמצעים המהווים בסיס לתשתית לעיר חכמה שאמורים לתפקד באופן רציף ללא תלות ברשת החשמל. מעבר לחסכון בעלויות החשמל המערכת חוסכת גם בזמן ובעלות הכנת התשתית ביחס לעמודים רגילים. ראש העירייה, רז קינסטליך, הסביר כי העירייה תאמץ כל טכנולוגיה שתטיב את איכות השירות לציבור ובוודאי אם היא מובילה לחסכון בקופה הציבורית.

תאורה חכמה וסולארית
צילום: באדיבות העירייה

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל [email protected]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם:

ניידת משטרה צילום דוברות משטרת ישראל

בוקר קשה ברחובות

תפריט נגישות