דף הבית / חדשות העיר משני / סניף שני ל"בנק הזמן"

סניף שני ל"בנק הזמן"

רונן דמארי

נשים מכל העיר מתאספות ורוקדות יחד ריקודי עם מדי יום רביעי במועדון חצב בשיכון המזרח; כמה רחובות משם, תושבים מתאספים לסדנא להכנה סושי, בבית יד לבנים נפגשים מדי שבוע ללמוד תיאטרון בובות וממש ליד מתקיימים לימודי מחשב. לכל הפעילויות האלו חוט מקשר אחד- בנק הזמן שבו כולם נותנים לכולם מבלי להוציא ולו שקל אחד.

בנק הזמן מבוסס על הרעיון הפשוט של החלפת זמן בין חברי הקהילה וכך כל אחד יכול לתרום מכישוריו ולקבל שירותים מחברי הקהילה. לפני כשלוש שנים הוא נפתח לראשונה בשיכון המזרח אז הוא מנה 50 משתתפים. הם החליפו ביניהם מוצרים ושירותים מגוונים, כמו לימוד שפות, הבאת תרופות, ניקיון מדרגות, עזרה בקניות ועוד. תוך זמן קצר המיזם הפך להצלחה וכיום הוא מונה 250 חברים. מחלקת קהילה במינהל לשילוב חברתי בעיריית ראשון לציון שמוביל את המיזם החליט עתה לפתוח סניף נוסף, שני בעיר, שיפתח בשכונת רמת אליהו.

במינהל לשילוב חברתי מסבירים כי בבנק הזמן ניתן לקבל שירותים מגוונים שנמנענו מלרכוש בגלל עלותם הכספית מחד, ומאידך נוצרת אפשרות לחסוך בעלויות על שירותים ששילמנו עבורם עד כה. מעבר לכך, ברמה האישית ישנה אפשרות לממש יכולות חבויות או גלויות ולזכות בתחושת סיפוק. "בנק הזמן משיג שתי מטרות עיקריות" מסביר סגן ראש העירייה ומחזיק תיק שילוב חברתי, מוטי עג'מי "האחת בעלת ערך כלכלי והשנייה בעלת ערך קהילתי. שתי המטרות משלימות זו את זו ומובילות ליצירת קהילה חזקה, מגובשת ותומכת המושתת על קשרי ההון האנושי הטמון בה לצורך שיפור רווחת תושביה".

מדי חודש, נפתחים בבנק הזמן פעילויות חדשות ומעשירות של נתינה וקבלה. לדברי יוסי בצלאל, מנהל מתנ"ס שיכוני המזרח ישנה חשיבות רבה לקבוצת פעילים תושבי העיר המעורים בקהילה שיובילו את הפרויקט. ורד אברמוביץ, עו"ס קהילתית במחלקה לעבודה סוציאלית בקהילה, הוסיפה: "הבנק פתוח למצטרפים מכל שכבות האוכלוסייה: צעירים, בעלי משפחות, פנסיונרים, חילוניים ודתיים".

אם גם אתם רוצים להיות חברים בבנק הזמן, ניתן לפנות למחלקה לעבודה סוציאלית בקהילה בטלפון 03-9689891 או במייל : [email protected]

צילום: באדיבות העירייה
חברי בנק הזמן. צילום: באדיבות העירייה. צילום: באדיבות העירייה

 

 

 

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל [email protected]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם:

ניידת משטרה צילום דוברות משטרת ישראל

בוקר קשה ברחובות

תפריט נגישות