דף הבית / חדשות העיר משני / נאבקים למען המשך פעילותו של המרכז הגריאטרי

נאבקים למען המשך פעילותו של המרכז הגריאטרי

רונן דמארי

ההסתדרות יזמה כינוס חירום במרכז אליו הגיעו העובדים ובו נכחו יו"ר ההסתדרות במרחב, זורי מזרחי, ראש האגף לאיגוד מקצועי במרחב דוד ראובן ומזכירת איגוד עובדי המדינה עדי סיטון. במהלך הכינוס נשאה דברים המנהלת האדמיניסטרטיבית של המרכז כשהיא פורצת בבכי בתיאור ההשלכות של הצעד עליו בישרה ההנהלה.

מזרחי אמר ל"גל גפן" לאחר הכינוס: "קיבלנו טלפון בהול מיו"ר הועד של המרכז שאמר כי ההנהלה הודיעה לו על כוונתה לסגור את המקום. מיד כינסנו כינוס חירום של העובדים בהשתתפות מלאה של רוב העובדים מלבד כאלו שנותרו לטפל בקשישים במקום והעובדים הסמיכו פה אחד את ועד העובדים ואת נציגי ההסתדרות לנהל את הסכסוך שאליו נקלענו. הכרזנו בעקבות כך סכסוך עבודה בנוהל דחוף שפירושו שעל ההנהלה להימנע מכל נקיטה של צעד שמשנה את הסטטוס קוו, כי ההנהלה כבר הורתה לעובדים מסוימים לאתר מקומות חלופיים להעביר את הקשישים אליהם. אני רוצה לומר לך שמדובר בין היתר בניצולי שואה בחלקם ואמרה לי אשת מקצוע בכירה במקום בזו הלשון – 'אם מעבירים אותם מחסלים אותם, העברה שלהם בגיל כזה כשחלקם בגיל 90 זה למעשה גזר דין מוות'. לפיכך הורינו לועד העובדים לא לבצע שום מטלה שמטילה ההנהלה שמשנה את הסטטוס קוו. מתנהגים כאילו מדובר בקופסאות או חבילות דואר. מה זה לקחת אדם בן 90 ומשהו ולהעביר אותו למקום אחר?".

עוד הוסיף מזרחי: "המקום הזה הוא פנינה ויש כאן סוגיה נוספת שהיא לא מענייני כי אני נוגע אך ורק ביחסי עובדים – הקרקע היא קרקע עירונית וכנראה שמשרד הבריאות חושב שבשל כך הוא פטור מלשלם את דמי החכירה לעיריית ראשל"צ, יכול להיות שזה חלק מהסיפור. יכול להיות שמישהו על הדרך רוצה לפגוע בעובדים על מנת לא לשלם את החוב אבל זה לא ענייני. אני אמור לשמור על זכויות העובדים ועל מקור פרנסתם אף אחד לא דיבר איתנו בניגוד לבעל עסק פרטי שהולך לסגור את העסק שלו ואומר אני הולך לסגור אז יושבים למשא ומתן כאן זה לא קרה".

מזרחי התייחס גם למצב העגום בו שרויה מערכת הבריאות ולאפשרויות הטמונות במרכז הגריאטרי להתייעלותה: "יש מצוקה בבתי החולים, המסדרונות מלאים יש כאן בית חולים עם 340 מיטות ומשרד הבריאות במשך שנים נותן למקום לגווע ולא שולח לכאן קשישים. נראה שהוא מחכה שכולם ימותו על מנת שיתפנה לו המקום ואני אומר לך שיש כאן אפשרות עכשיו בגלל המצוקה בבתי החולים הכלליים לפתוח מוקד קדמי לקשישים. יש כאן לפחות 270 מיטות ריקות ועל כך צריכה לקום קול צעקה. איך זה שברדיוס של חמישה קילומטר יש את בית חולים וולפסון ואסף הרופא שמוצפים ומלאים ואילו במרכז הגריאטרי יש מיטות ריקות עם צוות מיומן ולא עושים עם זה דבר. זה מעל לבינתי".

יו"ר ועד העובדים של המרכז עוזי חוה, הוסיף: "עשו איתנו ישיבת הנהלה ואמרו לנו שהמרכז הולך להיסגר תוך חודשיים. ביקשתי מסמך בנושא כי אמרתי שאני רוצה לגשת לבג"צ. בהתחלה רצו להרגיע אותי ואמרו לי לחכות עד שהעובדת הסוציאלית תעשה סבב בין בתי אבות לראות שיש מקום לכולם, אבל יצאתי והתחלתי לפעול".

כמה עובדים יש במרכז נכון להיום?

"אנחנו 138 עובדים ומאושפזים כאן ניצולי שואה וקשישים שלא יישארו איתנו אם נעביר אותם ממקום למקום. אם אנחנו משנים להם תנוחה במיטה זה סיפור, אז כאן רוצים להעביר אותם למקום אחר? אני שואל – אתם רוצים להרוג את הקשישים? לאן לשלוח אותם? יש להם כאן השגחה רפואית צמודה צוות טיפולי לאן להעביר אותם למקום עם אחות אחת שאחראית על כל המטופלים עם כוחות עזר ורופאה תורנית אחת? אנחנו זועקים, הרי אומרים שמערכת הבריאות חולה ויש מחסור במיטות הנה יש כאן מיטות תאכלסו אותנו".

הצלחתם להבין את הסיבה להחלטה לסגור את המקום?

"העירייה רוצה את השטח שלנו, זה מה שאומרים במשרד הבריאות יש כאן מסר חשוב מאוד. מה אתם עומדים לעשות עם אותם מטופלים? מה יהיה עם משפחות העובדים? אני בן 57 מה עם עובדים בני 61 ו -63? לא יקבלו אותם באף מקום אחר ויש כאן לא מעט עובדים במצב סוציו אקונומי נמוך. אנחנו מאוד מקווים שמישהו יתעשת".

ממשרד הבריאות לא נמסרה תגובה עד למועד סגירת הגיליון.

זורי מזרחי
צילום : ארכיון

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל [email protected]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם:

ניידת משטרה צילום דוברות משטרת ישראל

בוקר קשה ברחובות

תפריט נגישות