דף הבית / חדשות העיר משני / "מקווים שהגזרה לא תצא לפועל"

"מקווים שהגזרה לא תצא לפועל"

רונן דמארי

 

ראשון לציון נותרה ללא סניף של משרד הרישוי: הסיבה לסגירת הסניף מקוממת במיוחד, שכן התושבים מרגישים כי הם נפגעים מחילוקי הדעות בין משרד התחבורה והעירייה. מאז פתיחתו של הסניף בעיר, סוכם כי הוא ינוהל על ידי משרד התחבורה, אולם שתי עובדות עירייה יאיישו אותו. עוד סוכם כי במידה ואחת מהן לא תגיע לעבודה בשל מחלה, ידאג משרד התחבורה להחלפתה. לפני מספר שבועות אכן חלתה אחת העובדות ולא שבה לעבודתה – ולטענת העירייה בתגובה הוחלט במשרד התחבורה לסגור את הסניף. כאות מחאה על המהלך נתלו ביום ראשון השבוע שלטים במשרד הרישוי ובהם נכתב כי ״כנראה של-400 אלף תושבים לא מגיע סניף של משרד הרישוי״.

 

יו"ר ארגון מורי הנהיגה בראשון לציון, יוסי לחמי, אמר השבוע ל"גל גפן": "אני מקווה שמשרד הרישוי לא סגר את הפעילות באופן סופי אלא באופן זמני. אנחנו פועלים על מנת שהמשרד ייפתח מחדש ואני מקווה שלא באותה מתכונת ישנה. יש צורך במשרד רישוי בראשון. העיר הולכת להיות העיר השלישית בגודלה בישראל ולא ייתכן שבעיר כזו גדולה לא יינתן שירות לגיטימי כזה. אומרים לי שיש שירותים דיגיטליים, אבל זה לא נכון. עובדה שמגיעים לסניף מדי יום מאות אנשים שרבים על מקום בתור, אתה רואה שם לפעמים תגרות ידיים כי המקום קטן מלהכיל את כולם ולאפשר את השירות הזה שאמור להינתן לציבור. אני מקווה שיימצא מקום יותר מתאים עם מספר פקידות גדול יותר כי מספר הפקידות הנוכחי לא נתן מענה לציבור הגדול שהגיע לכאן. אנחנו עושים הכל על מנת שמשרד הרישוי ייפתח מחדש, אני חושב שראש העיר מבין את הצורך וזה יסתייע בסופו של דבר. יש הרבה מאוד אנשים שפועלים בנושא ואני מקווה שהגזרה הזו לא תצא אל הפועל".

 

יוסי לחמי: "יש צורך במשרד רישוי בראשון. העיר הולכת להיות העיר השלישית בגודלה בישראל ולא ייתכן שבעיר כזו גדולה לא יינתן שירות לגיטימי כזה"

 

יו"ר ועד העובדים בעירייה, רוני כהן, התייחס לנושא ואמר: "אם משרד התחבורה לא יכול לעמוד בהסכם, שלא יפיל את האשמה על עובדות מסורות שעושות את העבודה שלהן כמו שצריך. המשרד לא עומד בהסכם ולא שולח את הנציגים שלו אז הם מפילים את זה על עובדות שעושות את העבודה שלהן נאמנה? מה קרה, אי אפשר כבר להיות חולה? זו באמת תעודת עניות למשרד התחבורה, אני ממש מתפלא שמתלוננים על עובדות של העירייה שנעדרות, שיבדקו קודם את עובדות משרד התחבורה. לא יכול להיות שתושבי העיר ייסעו לחולון כדי לקבל שירותים, שוחחתי עם ראש העיר בנושא והבנתי שהוא מטפל בכך".

 

חבר מועצת העיר, אייל מושיוב, הוסיף: "זו לא הפעם הראשונה שבה משרד התחבורה מתעלל בתושבי ראשון לציון, כנראה שהעיר הרביעית בגודלה בארץ לא ממש מעניינת את המשרד, כך היה עם הרכבת, כך גם עם ההחלטה הזו. אנחנו כנבחרי ציבור לא נוותר ואם נצטרך גם נארגן הפגנה בנושא, אני מבקש ממשרד התחבורה לעשות חושבים, כדאי שיידעו שהראשונים לא פראיירים. אני לא מבין למה מתייחסים לעיר שלנו כמו עיר בפריפריה ולא כמו עיר מרכזית וחשובה שהופכת להיות המרכז החדש של ישראל".

 

חברת המועצה, אילנית הרוש: "כחברת מועצת העיר ראשון לציון, וכמי שפועלת בזירה הציבורית מזה שנים רבות תחת הדגל החברתי, צר לי מאד על אי הנוחות הנגרמת לתושבי עירנו, כתוצאה מן ההחלטה לסגור את סניף משרד הרישוי בראשון לציון. לא יתכן שבעיר הרביעית בגודלה בישראל לא ינתנו שירותים של משרד הרישוי. צר לי במיוחד על הקושי הנגרם לאוכלוסיה המתקשה בניוד, ובכללם ציבור הנכים, כתוצאה מן ההחלטה. למיטב ידיעתי והבנתי, העירייה פועלת כעת לביטול ההחלטה ולהשבת סניף משרד הרישוי לעירנו. כולי תקוה שתבוטל ההחלטה האומללה בהקדם".

 

מהעירייה נמסר בתגובה: "מדובר בהחלטה אומללה של משרד התחבורה. לא ייתכן שבעיר הרביעית בגודלה בישראל לא יהיה משרד רישוי המעניק שירות לתושבי האיזור. אנו פועלים מול משרד התחבורה על מנת לשנות ההחלטה".

 

ממשרד התחבורה נמסר: ״סניף הרישוי בראשון לציון נפתח לפני מספר שנים ביוזמת ראש עיריית ראשון לציון דאז, לאחר שהתחייב להעמיד את כלל האמצעים וכוח אדם לצורך הפעלה ומתן שירות ראוי לציבור, זאת בהתאם להסדר הקיים במספר אזורים נוספים בארץ. לצערנו, העירייה לא הצליחה להעמיד כוח אדם ראוי ותשתית מתאימה לשירות הציבור, כך שבמרבית ימות השנה פקידת עירייה אחת שירתה את כלל הפונים לסניף במקום שתיים כנדרש. יתרה מכך, במהלך השנה האחרונה נסגר סניף משרד הרישוי פעמים רבות, בעקבות היעדרויות חוזרות ונשנות של הפקידות, דבר שגרם לפגיעה בשירות לציבור".

 

יוסי לחמי. צילום: פרטי
יוסי לחמי. צילום: פרטי

 

 

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל [email protected]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם:

ניידת משטרה צילום דוברות משטרת ישראל

בוקר קשה ברחובות

תפריט נגישות