דף הבית / חדשות העיר משני / מסעדה מראשון לציון תפצה נתין זר שהעסיקה כשוטף כלים

מסעדה מראשון לציון תפצה נתין זר שהעסיקה כשוטף כלים

רונן דמארי

 

מפסק הדין עולה כי הנתין הסודני הועסק במסעדה כשוטף כלים בפרק זמן של חמישה וחצי חודשים בלבד במחצית השנייה של שנת 2017.

עם סיום עבודתו הוא הגיש תביעה בה ביקש לקבל זכויות סוציאליות שלטענתו לא קיבל על פי חוק.

המסעדה הגישה אמנם כתב הגנה, אך לא טרחה לשלוח נציג לדיון ולא הגישה תצהירים מטעמה.

בית הדין קבע כי מכסת השעות המופיעה בכל אחד מדוחות הנוכחות שצורפו לבקשה לגילוי מסמכים מטעם התובע, אינה עולה בקנה אחד עם פירוט מספר השעות בתלושי השכר שצורפו לכתב התביעה: "התובע טען בפנינו כי כניסה ויציאה מהעבודה נעשו באמצעות "טביעות אצבע" אך אנו מתקשים להאמין כי ברוב הימים, במשך כחמישה חודשים וחצי התובע הגיע, בשעה עגולה לעבודה ויצא בשעה עגולה ממנה. בד בבד, מדוחות אלה אשר האותנטיות שלהם מוטלת בספק, עולה, כי בניגוד לדבריו של התובע, שלפיהם עבד כל יום 12 שעות מהשעה 19:00 עד 07:00, לעתים התובע הגיע ויצא מהעבודה בשעות אחרות ועבד מכסת שעות שונה, לעתים מעל 12 שעות אך לעתים פחות. מאחר שעמדת הנתבעת בכתב ההגנה כוללנית, אנו זוקפים את אי הבהירות לחובתה, והחלטנו בנסיבות העניין להיעתר לסעד החלופי שנתבקש תחת רכיב גמול השעות הנוספות בעניין זה. עוד הוברר, כי לאחר הגשת התביעה, וכפי שעולה מתצהיר התובע, הנתבעת שילמה לתובע סך של 4,126 ₪ על חשבון שכר עבודה בזיקה לכך ובהעדר ראיות לסתור, הרי שרכיב גמול השעות הנוספות בתלוש השכר אינו משקף נאמנה את שעות העבודה בפועל". לשון פסק הדין.

בית הדין דחה את תביעתו של העובד להוצאות נסיעה מאחר ולא הוכיח כי בשעות עבודתו לא הייתה תחבורה ציבורית פעילה ממקום מגוריו. כמו כן נדחה רכיב התביעה בה הוא ביקש לקבל פיצוי בדין פיטורים שלא כדין.

סוף דבר, בית הדין קבע כי בעליה של המסעדה ישלמו לתובע את הסכומים הבאים – בעד אי מתן הסכם עבודה סך של 2,000 ₪, בעד אי מתן תלושי שכר כדין, סך של 2,500 ₪, שכר עבודה בעד חודשים נובמבר –דצמבר 2017 (לאחר ששולם לו סך של 4,126 ₪ לאחר הגשת כתב התביעה) סך של 9,973 ₪, גמול שעות נוספות בסך של 2,625 ₪, הפרש בגין פדיון ימי חופשה סך של 575 ₪, הפרש תשלום בעד דמי חגים בסך 528 ₪, פיצוי בגין הלנת שכר בסך של 1,500 ₪, תשלום חלף הודעה מוקדמת בסך 1,584 ₪.

בנוסף קבע בית הדין כי המסעדה תשלם לתובע סכום של 3,500 שקלים בדין הוצאות משפט.

פטיש בית המשפט
אילוסטרציה

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל [email protected]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם:

ניידת משטרה צילום דוברות משטרת ישראל

בוקר קשה ברחובות

תפריט נגישות