דף הבית / חדשות העיר משני / מחסור בסייעות בגני הילדים

מחסור בסייעות בגני הילדים

רונן דמארי

 

בהודעה שפרסמה הסתדרות המורים נאמר בין היתר: "עיריית ראשון לציון מפרה את הוראות רפורמת הסייעת השנייה ובכך פוגעת מדי יום בתנאי העסקתן של גננות משרד החינוך. לאור זאת, גן הילדים מגפיים בשכונת כלנית, המונה 31 ילדים וגן הילדים שקמה, המונה 33 ילדים יחלו את הלימודים בשעה 10:00.

בשני הגנים עבדו היום הגננות עם סייעת אחת בלבד, דבר המנוגד לתקן גני הילדים.

בגנים ישנם ילדים שאינם גמולים, צעירים, הזקוקים לסיוע וטיפול אינטנסיבי".

הירש אמרה ל"גל גפן": "הבעיה היא שעל פי רפורמת בנט גננות עובדות עם גילאי טרום – טרום חובה וטרום חובה ילדים בגילאי 3-4 ובגן שלהן יש 30 ילדים ומעלה. הן אמורות לעבוד עם שתי סייעות והקושי הוא שכאשר אחת הסייעות נעדרת הרשות לא שולחת מחליפות והגננת נאלצת לעבוד עם סייעת אחת כשיש עד 35 ילדים והרבה מהילדים לא גמולים וזקוקים לטיפול כל רגע. יש גם תופעה של ניוד סייעות בין הגנים כאשר סייעת מגן אחר לא מגיעה לעבודה".

 

-פניתן לעירייה בנושא?

"בוודאי, לפני כחודש דיברנו עם ראש העיר ומנהלת מחלקת גני הילדים בעירייה ויש להם קושי יש מחסור בכל הארץ אבל זה בידיים של הרשות היא צריכה לגייס עוד עובדות. אנחנו בסך הכל בתחילת נובמבר עוד לא הגענו לימים של חורף שבהם מן הסתם הבעיה תהיה יותר קריטית. מה שקורה זה שעוברים כאן על החוק. משרד החינוך מתקצב את הסייעת השנייה כאשר בפועל אין סייעת שנייה. לא בכל יום בכל אופן".

 

יושבת ראש המחלקה לגננות בהסתדרות המורים, ענתי דדון מסרה: "כל גן שיפתח עם סייעת אחת בלבד, למחרת יושבת הגן לשעתיים. על מחלקת החינוך בעיר לדאוג שיהיו מספיק סייעות בגני הילדים, על מנת להבטיח חינוך איכותי ובטיחותי לילדים ולצוות".

 

מהעירייה נמסר בתגובה: "עיריית ראשון לציון רואה את טובת הילדים לנגד עיניה ועושה כל מאמץ כדי להבטיח שכל ילד יקבל את החינוך הטוב והאיכותי ביותר. יחד עם זאת, חשוב לזכור שישנם גורמים שאינם תלויים בנו, כמו חופשות לידה, עניינים אישיים או סיבות בריאותיות אחרות ועל רקע המחסור הממשי בסייעות, אנו נאלצים למצוא פתרונות מיידים מדי יום".

 

 

 

 

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל [email protected]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם:

ניידת משטרה צילום דוברות משטרת ישראל

בוקר קשה ברחובות

תפריט נגישות