דף הבית / חדשות העיר משני / מחליפים שלטון ליום אחד

מחליפים שלטון ליום אחד

רונן דמארי

היום, חברי פרלמנט הנוער, ראשי מועצות תלמידים ונציגי מועצות תלמידים בבתי הספר השתלטו לכמה שעות על העירייה והחליפו את בכירי העירייה וכמובן את רז קינסטליך ראש העירייה. למעשה ההודעה לעיתונות נכתבה על ידי דובר הפרלמנט עומר בן עמי וסגנית הדובר- שקד אסרף.

יום חילופי שלטון הוא יום שבו בני הנוער מצטוותים לבעלי התפקידים בעירייה ולומדים ומלמדים האחד את השני מהתפקידים המקבילים והשונים. מטרת היום, היא לתת לבני הנוער "טעימה קטנה" מהאתגרים והבעיות היומיומיים בניהול עיר, וכן לתת להם אפשרות להשמיע את קול הנוער ואת ההדגשים החשובים לו.

את בוקר היום, פתחו בני הנוער בשעה 7:30 בבניין העירייה, לישיבת הנהלת העיר. יו"ר פרלמנט הנוער, אביב דר ומזכ"ל פרלמנט הנוער, דניאל גורוב העלו בשיתוף חברי מזכירות מן הפרלמנט, את הנושא של זכויות התלמיד. נושא זה, הוא נושא שמפריע להמון בני נוער שלא מקבלים את הזכויות שלהם.

ראש העירייה, רז קינסטליך, פתח את הישיבה בהקראת מספר הטלפון האישי שלו ואמר שהוא זמין לכל רעיון, עצה והארה "אני גאה בנוער ובפעילות הענפה שלו ומזמין את בני הנוער לפנות אלי ישירות בכל דבר ועניין. קיבלנו החלטה משותפת להקים ועדה מצומצמת ונגישה לזכויות התלמיד".

חברי פרלמנט הציגו את הסקרים שערכו לגבי רוב בני הנוער שלא מקבלים את הזכויות שלהם כראוי. בסוף הישיבה סוכם עם נציגי הפרלמנט ונציגי העירייה, שתיפתח ועדה לטיפול ישיר בזכויות התלמיד כהצעתו של איתי מתיתיהו, מחזיק תיק נוער וצעירים שוועדה זו תיפגש פעם בשבועיים והיא תהייה הגורם הישיר שאליו יגיעו הפניות והבעיות בנושא זה.

בנוסף, להחלטה זו עלתה הצעה נוספת לכתוב באמנה את זכויות התלמיד ולתלות אותה בחדרי המורים ובכיתות בכול בתי הספר בראשון לציון.

יו"ר פרלמנט הנוער, אביב דר סיפרה שמבחינתה, יום חילופי שלטון זה היום הכי מרגש, מיוחד וכיפי שיש בפרלמנט הנוער ובעירייה. לדברי אביב: "וכמובן, אני רוצה להודות לראש העירייה מר רז קינסטליך, למשנה ראש העירייה, למחזיק תיק נוער וצעירים, מר איתי מתיתיהו ולשאר בעלי התפקידים על יום מיוחד זה שפינו מסדר יומם העמוס והקדישו לנו בני הנוער כמה שעות".

 

מחליפים שלטון ליום אחד
צילום: חורחה נובומינסקי
מחליפים שלטון ליום אחד
צילום: חורחה נובומינסקי
מחליפים שלטון ליום אחד
צילום: חורחה נובומינסקי
מחליפים שלטון ליום אחד
צילום: חורחה נובומינסקי

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל [email protected]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם:

ניידת משטרה צילום דוברות משטרת ישראל

בוקר קשה ברחובות

תפריט נגישות