דף הבית / חדשות העיר משני / מדברים על הכל באנקורי ראשון לציון

מדברים על הכל באנקורי ראשון לציון

רונן דמארי

השבוע נערך בקמפוס אנקורי ראשון לציון ערב "שולחנות עגולים". בערב, שנערך מדי שנה, נפגשים מסביב לשולחן ילדי כיתות י' וי"א, הורים ומורים, ומדברים על נושאים בוערים שמרכיבים את מערכות היחסים בין ילדים, הורים ומורים, באווירה פתוחה. בין הנושאים בהם דנו השנה: גיבוש זהות, מיניות, חברים הורים או גם וגם?, ועוד.

במהלך הערב, האוירה הפתוחה המיוחדת נשמרת כיוון שההורים והילדים שמגיעים ביחד מתפצלים למעגלים בנושאים שונים, כך שמצד אחד כל צד מרגיש שהוא יכול לדבר בפתיחות, ומצד שני, הורים יכולים ללמוד מחבריהם של ילדיהם, וילדים מהורים של חבריהם, וכך נוצרת אפשרות לראיית האחר, ולהתקרבות.

כך, למשל, בדיון על גיבוש הזהות, הופתעו ההורים לשמוע מהילדים שהם מצפים שלא יוותרו להם, וישימו גבולות ברורים מאד, גם אם נראה שהילדים בועטים בהם.

בדיון על מיניות סיפרו הילדים כי הם מעדיפים להימנע מדיבור עם ההורים על הנושא, אך היו מצפים שההורים יעלו את הנושא בפניהם. הילדים סיפרו להורים כי הם לא זקוקים למידע מהם, כיוון שכל המידע נגיש היום באינטרנט, ולכן חשיבות העלאת הנושא בעיניהם על ידי ההורים הוא בקבלת תחושת ביטחון בכך שיוכלו לקבל מהם תמיכה אם יצטרכו אותה. נועה מור, תלמידת יא' אשר השתתפה בשולחן, אמרה: "הרגיש לי נוח לדבר עם הורים שהם לא שלי על נושאים כאלו נפיצים, וגם לשמוע וללמוד מה הורים חושבים ומרגישים, הפעילות הזו חשובה כי היא פותחת שיח שבד"כ לא קורה בין הורים תלמידים".

לימור בן עזרא, אם לתלמידת י"א, אמרה: "בשיח הזה יש משהו מאפשר, אחרי הכל אלו נושאים בהם כל הורה מתחבט, ולא תמיד יש לנו את הזמן לעצור ולגעת בשאלות שעלו בשולחן העגול , יצאתי עם חומר למחשבה".

לסיכום הערב אמר מנהל קמפוס אנקורי בראשון לציון, משה גרדוס: "בשעה של ישיבה משותפת והקשבה אפשר לראות כיצד אפשר ללמוד כל כך הרבה על עולמם של הילדים, המורים וההורים, ואני מקווה שהשיח שנוצר כאן ייצור ערוץ נוסף עבור כולנו לשיח מכבד ופתוח".

צילום: יח"צ אנקורי

 

 

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל [email protected]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם:

ניידת משטרה צילום דוברות משטרת ישראל

בוקר קשה ברחובות

תפריט נגישות