דף הבית / חדשות העיר משני / מבצע עירוני לגילוי מוקדם של עין עצלה בקרב ילדי גנים

מבצע עירוני לגילוי מוקדם של עין עצלה בקרב ילדי גנים

גן ילדים. צילום: יוסי אלתרמן
גן ילדים. צילום: יוסי אלתרמן

מדי שנה מתקיימת בגני הילדים העירוניים בדיקת ראייה לילדי הגן בגילאי 4-5 לאבחון מוקדם של ליקויי ראייה ("עין עצלה"). הפרויקט, הקרוי "עין טובה", פועל בעיר במסגרת מבצע משותף של מתנדבי מועדון ליונס ראשון לציון, ארגון הנלחם בעיוורון ב-200 מדינות, בשיתוף משרד החינוך ומשרד הבריאות. מבצעי הבדיקה הם מתנדבים ומאבחנים שהוסמכו לכך על ידי המנהל הרפואי המומחה של הפרויקט, ד"ר איתי בן ציון, רופא עיניים לילדים מבית החולים "שיבא".

הבדיקה מתבצעת מדי שנה בתקופה של אחרי החגים ועד סוף חודש דצמבר, בתיאום עם מנהלת הגן, ולאחר שההורים חותמים על טופס הסכמה לביצוע הבדיקה לילדיהם.

הבדיקה אינה כרוכה בתשלום ומתבצעת באמצעות מכשיר חדיש שקיבל את אישור משרד הבריאות. המכשיר אינו דורש שיתוף פעולה מילולי מצד הילדים, אינו מצריך טיפות עיניים או כל התערבות פולשנית ואינו פולט קרינה. כמו כן, הבדיקה מתבצעת ממרחק של מטר מהילד, בתהליך פשוט ומהיר. המכשיר יודע לזהות באופן אוטומטי גורמים חשודים בעין ומפיק דו"ח תוצאות אבחון אשר יימסר להורי הילדים. אם הדו"ח יצביע על חשד ללקות עין עצלה, יופנו ההורים לבדיקה מקיפה של הילדים והמשך טיפול אצל רופא עיניים. יודגש כי אין להסתמך על בדיקה זו בלבד וכדאי להקפיד על בדיקות שגרתיות לילדים אצל רופא העיניים.

בשנה שעברה נבדקו כ-4,500 ילדים, מתוכם כ-8% נמצאו עם ליקויים שונים בעיניים. כל הילדים שאותרו עם ליקוי מסוים, נשלחו לבדיקת רופא עיניים מומחה.

"עין עצלה" היא תופעה הפוגעת ב-3%-5% מהאוכלוסייה ומהווה בגיל הילדות את הסיבה השכיחה ביותר ללקות ראייה. חני מלינסקי, מתנדבת במועדון "ליונס ראשון לציון", מספרת: "מדי שנה אנחנו מבצעים את הבדיקה החשובה הזו לילדי הגן, כמובן לאחר קבלת הסכמה מההורים ובתיאום מלא עם מנהלת הגן. בשנה שעברה היה מקרה בו במהלך הבדיקה של אחד הילדים התגלה ממצא חשוד שמצריך בדיקה מקיפה של רופא עיניים. הורי הילד פנו לרופא ובבדיקה התגלה כי הילד סובל מגידול בעין שמצריך ניתוח מידי. הילד נותח ועינו ניצלה. בדוגמה זו אנו חוזרים ומדגישים כי הבדיקה הלכאורה פשוטה הזו יכולה להציל חיים. אנחנו מפצירים בכל ההורים לחתום על טופסי ההסכמה לביצוע הבדיקה".

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל [email protected]

תגובה אחת

  1. אני מתעננינת לגבי זה ,אשמח עם תחזרו אלי ,תודה רבה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם:

ניידת משטרה צילום דוברות משטרת ישראל

בוקר קשה ברחובות

תפריט נגישות