דף הבית / חדשות העיר משני / "מאירים את העיר"

"מאירים את העיר"

רונן דמארי

הפרויקט המבורך "מאירים את העיר" חוזר בשנה השלישית עם יותר משתתפים שלוקחים בו חלק ועם תמיכה גבית מרשימה במיוחד ממשרד החינוך. מנכ"ל משרד החינוך, שמואל אבואב, שמע על הפרויקט לקראת חג החנוכה שמטרתו להוקיר מעשים טובים שעוברים הלאה וביקש לקבל את הצמיד הוורוד שמסמל את הפרויקט להודות לתלמידי ישראל.

הפרויקט צובר תאוצה מדי שנה והפעם לוקחים בו חלק כ-3,500 תלמידי כיתות י'. התלמידים עוברים מערך שיעור על ידי צוות בית הספר כאשר בשיאו של התהליך מעניקה המורה צמיד לכל תלמיד שעליו מוטבע המשפט "במקום להילחם בחושך עלינו להגביר את האור".

התלמידים כותבים מכתב תודה למישהו שהוא ראוי מבחינתכם, למכתב מצרפים שני צמידים. האחד לאדם המקבל והשני שיעבירו הלאה.  בשעות הערב מתבצעת הפעילות במרכזי תנועות הנוער ברחבי העיר. כל קבוצת מנהיגות בוחרת קבוצה שהיא עבורם משמעותית ומהווה מודל.

בסך הכל יחולקו 17 אלף צמידים ברחבי העיר. אם כל צמיד ניתן לאדם שעשה מעשה טוב, ניתן רק לדמיין כמה "אור" יהיה בעיר. מלבד מנכ"ל משרד החינוך, גם מנהלת חברה ונוער במשרד החינוך- ויקי ניצן ומפקחת תוכנית מעורבות חברתית במשרד- חנה ארז הצטרפו לזמר שמעון בוסקילה שענד את הצמיד בהופעה ואמר לתלמידים: "אתם האור הגדול". עוד הצטרפו למיזם וענדו את הצמיד- מיקי אלרוי מהאח הגדול, אושיית האינסטגרם עומרי מזרחי ועדי כרמלי מהמרוץ למיליון. שילוב כוחות מקסים התקיים השבוע כאשר גם דנה בן ברק, המורה לאנגלית ממקיף י"ג שיזמה את פרויקט "תן דייז" עם הצמיד הירקרק שלו עיקרון דומה עם המסר "להעביר הלאה", ענדה את הצמיד של פרויקט "מאירים את העיר". עוד נמסר כי במקביל מתקיימת פעילות "מאירים את השכונה", כאשר התלמידים מחלקים חנוכיות ייחודיות לתושבי העיר. השנה, כל תושב יכול להצטרף לפרויקט, מגיעים למרכזים הקהילתיים בשכונות ומקבלים ערכת תודה.

 

צילום: באדיבות העירייה
צילום: באדיבות העירייה
מנהלת התנדבות רשותית קרן אלהרר עם דנה בן ברק ממיזן תן דייז. צילום: באדיבות העירייה
מנהלת חברה ונוער במחוז מרכז במשרד החינוך ויקי ניצן. צילום: באדיבות העירייה
מנכל משרד החינוך שמואל אבואב עם הצמיד. צילום: באדיבות העירייה
עדי כרמלי עם הצמיד. צילום: באדיבות העירייה

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל [email protected]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם:

ניידת משטרה צילום דוברות משטרת ישראל

בוקר קשה ברחובות

תפריט נגישות