דף הבית / חדשות העיר משני / מאבק הורי בית ספר ניצנים נמשך

מאבק הורי בית ספר ניצנים נמשך

רונן דמארי

 

ההורים הגיעו עם ילדיהם המתחנכים בבית הספר והניפו שלטים בהם נאמר בין היתר: "כן בגנים לא לאסון בדרכים" ו – "רפורמה לא בכל מחיר".

במהלך הישיבה הקריאה חברת המועצה יפעת מאירוביץ יפת מכתב מחאה בו היא מעלה את התסכול הרב שחשים ההורים המוחים מהתנהלותה של העירייה וקראה לראש העירייה להחזיר את אמון התושבים שנפגע קשות לאור ההתנהלות בסוגיה ולשקול שוב את החלטותיו לגבי הבנייה בבי"ס ניצנים.

ההורים הדגישו כי למרות כל ניסיונותיה החוזרים והנשנים של העירייה לרפות את ידם, בכוונתם להמשיך במאבק המשפטי עד להשגת התוצאה הרצויה והמיטבית לשלוש מאות ושמונים תלמידי ותלמידות בית הספר שהיא הקמת הגנים במקום חלופי בשכונה אך לא בחצר בית הספר שלהם ותוך תכנון אחראי לשם רווחת ילדי הגנים ובטיחותם החשובים לנו לא פחות מרווחתם של‪תלמידי ותלמידות בית הספר.

לדבריהם, התכנון להצבת הגנים בשטח חצר ביה"ס לוקה בחסר רב, פוגע באופיו ה"ירוק" של בית הספר ובאקלים הבית ספרי תוך הרס החצר והגינה האקולוגית ומתעלם מבעיות תחבורה ובטיחות שצפויות להתרחש ברחוב ויניק העמוס מלכתחילה, לאור העובדה שלהורי שני הגנים שיביאו את ילדיהם בבוקר אין מקום חנייה מסודר מה שיגרום לעומסים כבדים ולסיכון תלמידי ותלמידות ביה"ס המגיעים ברגל ללימודים, יסכן את תלמידי משמרות הזהב ואת תורני "סע לשלום".

עוד נטען כי המבנים המתוכננים לקום כחמישה עשר מטרים בלבד מחדרי הכיתות של תלמידי כיתות א', מה שצפוי לפגוע באיכות הלמידה בשלב כה קריטי של ראשית קריאה ותחילת לימודיהם במערכת החינוך. חלק מהורי התלמידים שנרשמו לכיתה א' אף זועמים על כך שבעת הרישום לא קיבלו מידע על הצפוי ואילו ידעו היו רושמים את ילדיהם בבית ספר אחר.

יתרה מכך, מנתונים שהגיעו לידם של ההורים קיים צורך להוספת רק כיתת גן אחת לשנתון 3‪-4‪, כיתה שניתן להציבה במיקום נגיש יותר, בטיחותי יותר ובצמוד לגן "כמו ים" שקיים בשולי המתחם ונמצא על שטחים ציבוריים המיועדים למוסדות חינוך ולפי בדיקת ייעודי הקרקע שביצעו אין כל בעיית שטחים בשכונה כפי שמנסים לטעון שוב ושוב.

נציגת ההורים, ליאורה ניאזוב, אמרה השבוע ל"גל גפן": "הגענו לישיבת מועצה כדי להראות שההורים ממשיכים במאבק, למרות התחושה שמהצד השני אין נכונות לנהל דיון מסודר בוועדת התכנון ובנייה המקומית או במועצת העיר, שבאמת בוחן את כל האפשרויות ובוחן האם האופציה שנבחרה היא האופטימלית שתתן מענה לנושא הבטיחותי ולא תפגע בתושבי השכונה. חוץ מ'לך ושוב' וחוץ מלהגיד לנו מדוע האפשרויות האחרות לא מתאימות, לא באמת היה שיח ואין הרגשה שהמועצה יודעת במה מדובר, שחברי המועצה יודעים שזה הולך לקרות. לא התנהל דיון ציבורי בנושא שבאמת בוחן את הדברים האלו. אנחנו חשים ששומעים אותנו ולא מקשיבים למה שאנחנו אומרים, אלא רק חוזרים על אותם מסרים – שזו האפשרות הכי נכונה מבחינתנו".

 

-מה עומד כרגע על הפרק מבחינתכם?

"אדם מהיישוב אם היה עושה זאת, היו מיד מוציאים לו צו הריסה. לאחר מכן נשקול את צעדינו המשפטיים בהתאם להחלטת ועדת הערר. אם יהיה צורך להגיע לבית משפט נעשה את זה, כי הפתרון הנתון אינו הפתרון הכי טוב לתלמידי בית הספר וגם לתלמידי הגנים שחשובים לנו לא פחות".

 

מהעירייה נמסר בתגובה: "עיריית ראשון לציון נדרשת לתת מענה לכל ילדי העיר באופן המיטבי ביותר. לכן נפתחים בשנה הבאה, ברחבי העיר, עשרות גנים חדשים, ביניהם גן ילדים שישרת את ילדי השכונה".

צילום: פרטי

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל [email protected]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם:

ניידת משטרה צילום דוברות משטרת ישראל

בוקר קשה ברחובות

תפריט נגישות