דף הבית / חדשות העיר משני / למרות קשיים כלכליים, תושבת העיר תאלץ להשלים את חוב הארנונה שלה תוך חודשיים

למרות קשיים כלכליים, תושבת העיר תאלץ להשלים את חוב הארנונה שלה תוך חודשיים

תושבת ראשון לציון שנקלעה לקשיים כלכליים ביקשה להפחית את חובות הארנונה שלה הנאמדים בעשרות אלפי שקלים וציינה כי אף נאלצה לפנות לשוק האפור בניסיון לעמוד בהסדר אליו הגיעה עם העירייה,  בית משפט השלום בעיר לא התרשם וקבע לאחרונה כי האשה תשלם את יתרת חובה בפרק זמן של חודשיים.

עיריית ראשון לציון הגישה תובענה לביצוע בהוצאה לפועל לאחר שהאשה צברה חובות ארנונה בסך של למעלה מ -45,000 ₪ מאוגוסט 2010 ועד לשנת 2017.

האשה הגישה התנגדות לביצוע התובענה ובהתאם לקביעת בית המשפט ניתנה לה רשות להתגונן בכפוף להפקדת מחצית מסכום החוב על סך 22,000 ₪.

בדיון שהתקיים בפני השופטת רבקה ארד ציינה התושבת כי היא אינה מכחישה את קיומו של חוב הארנונה אולם פירטה נסיבות אישיות שונות אשר מנעו ממנה לשלם את החוב. בנוסף, הנתבעת טענה כי במשך התקופה בה הצטבר החוב פעלה מול העירייה בניסיון להגיע להסדר וכי אף הגישה בקשה לוועדת ההנחות העירונית אולם ללא הועיל.

היא ציינה עוד כי בסופו של יום הגיעה להסדר עם העירייה לפיו סכום החוב שלה יופחת ל -40,000 ₪ כאשר התשלום הראשוני יעמוד ע"ס 20,000 ₪. לדבריה, כדי להשיג את הסכום האמור פנתה הנתבעת לשוק האפור והצליחה לגייס סך של 4,000 ₪ בלבד ומשכך ביטלה העירייה את ההסדר.

בפני בית המשפט טענה האשה כי בשל מצבה הסוציואקונומי היא זכאית להנחת נזקק בשיעור של 80 אחוזים וכי יש להחיל את ההנחה רטרואקטיבית מחודש אוגוסט שנת 2010.

השופטת קבעה בפסק הדין: "אין בטענת הנתבעת אודות זכאותה להנחה כדי להפחית מסכום התביעה. הנתבעת טענה שפנתה פעם אחת לצורך קבלת הנחה וזו לא אושרה. מעבר לכך לא נעשו פניות נוספות, הנתבעת לא פנתה מידי שנה לוועדת ההנחות, לא השיגה על חיוביה ולמעשה לא עשתה דבר מהקבוע בדין לצורך קבלת ההנחה לה היא טוענת כיום. כמו כן, מעבר לכך שבימ"ש זה אינו מוסמך לדון בעניינים הנוגעים להנחות מארנונה, לגופו של עניין הנתבעת לא הציגה ראיות המלמדות כי היא עומדת בקריטריונים הקבועים בדין לשם קבלת ההנחה לה היא טוענת".

סוף דבר קבעה השופטת כי האשה תשלם לעירייה סך של 41,886 (סכום התביעה בהפחתת 4,000 ₪) ובהפחתת סכום הפיקדון שהפקידה בתיק – 22,000 ₪ ואשר הועבר לתובעת ע"ח החוב.

השופטת הציעה כי הצדדים יידברו ביניהם אודות פריסת יתרת התשלום. בנסיבות העניין לא ניתן צו להוצאות.

 

כתב: רונן דמארי

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל [email protected]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם:

ניידת משטרה צילום דוברות משטרת ישראל

בוקר קשה ברחובות

תפריט נגישות