דף הבית / חדשות העיר משני / "להוציא את הפוליטיקה מהצלחת שלנו"

"להוציא את הפוליטיקה מהצלחת שלנו"

רונן דמארי

 

הכתבה שפורסמה כאן בשבוע שעבר, אודות פרסום פרטיהם של עסקים בראשון לציון שנלקחה מהם תעודת הכשרות על ידי המועצה הדתית עוררה לא מעט הדים.

תושבים רבים הביעו את דעתם על הנושא, רובם ככולם התנגדו לעצם הפרסום שהוגדר על ידי המועצה הדתית כ"הודעה לציבור" ובו אזהרה שלא לאכול באותם בתי עסק. הם ראו בפרסום מעין שיימינג בחסות החוק וגינו את התופעה.

דובר המשרד לשירותי דת אברהם רוזן, סבור כי מדובר בפעולה לגיטימית וכך הוא מנמק זאת: "האם פרסום על הסרת כשרות הוא "שיימינג"? תלוי את מי שואלים. מזמן לזמן מתפרסמות ברחבי הארץ מודעות המיידעות את ציבור שומר הכשרות על הסרת הכשרות מבתי עסק שלא עמדו בדרישות הרבנות המקומית.

לאחרונה דווח כי קמה לה תנועת מחאה ברשתות החברתיות שרואה בפרסום המודעות "שיימניג" ובכוונתם לחזק את אותם בתי עסק שנפגעו מפרסום המודעה. שירותי הדת בישראל הפכו בשנים האחרונות לאסקופה נדרסת. ציבור גדול בישראל מקפיד על כשרות וצורך דווקא מזון כשר. הוא לא בהכרח חובש כיפה ולא ניתן להגדיר אותו דתי. יש הרואים בכשרות תו תקן למזון בריא, יש הרואים בו תו תקן למזון שעמד בכללי ייצור נאותים ורבים סבורים שבכך הם מקיימים את מצוות הבורא".

עוד אומר רוזן: "מדוע לא קמו תנועות המחאה לחזק את בעלי תחנות הדלק שמשרד האנרגיה מפרסם את שמותיהם כאשר נתפסו עם דלק לא תקין. מדוע לא נזעקו אותן תנועות המחאה לחזק את רופאי השניים שפועלים ללא רישיון מרפאה של משרד הבריאות, כאשר המשרד מצא שהמרפאה לא פועלת בהתאם לכללים ולנהלים. למה שונה בעל עסק שלא עמד בכללי הכשרות והכשרות הוסרה בשל ליקויי כשרות, והוא זוכה לתמיכת הרשתות החברתיות ואילו בעל מוסך שמשרד התחבורה בחר להסיר את רישיון המוסך שלו ואף פרסם זאת ברבים לא זוכה לאותה הגנה חברתית.

הגיע הזמן להוציא את הפוליטיקה מהצלחת שלנו. ולא לתת לקבוצות המבקשת לחבל בשירות חשוב ומשמעותי והוא מידע לציבור על המקומות שמהם הוסרה ההשגחה".

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל [email protected]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם:

ניידת משטרה צילום דוברות משטרת ישראל

בוקר קשה ברחובות

תפריט נגישות