דף הבית / חדשות העיר משני / "לא נשכח את רעינו לקרב…"

"לא נשכח את רעינו לקרב…"

רונן דמארי 

איש התקשורת איזי מן, שהנחה את המפגש חיבר מאקמה מיוחדת לכבוד האירוע: "הם היו שם בשדות הקרב של שחר עצמאות, בגבולות הביטחון של שביתת הנשק וגם מעברם השני…בעצם בכל המלחמות…שכם אחד, מבצעים, זה לצד זה, את אותה משימה ועומדים באותו טור מול אותה סכנה…וגם כאשר ההבדל הוא פה ושם בצבע הכומתה, גם כאשר לכל אחד מורשת אחרת של אבות הם כולם בלי הבדל מלאכי הביטחון של המדינה. כי כולנו על אותה אדמה, ולכולנו אותו הבית, גם אם מדברים בו בשפה אחרת".

חיים דינר, יו"ר ועד המשפחות השכולות בראשון לציון בירך ואמר: "נוכחותכם כאן היום היא לנו כבוד גדול, כי הרי השירות הצבאי של מיטב בניכם ובנינו אפשרו למעשה להפוך את מה שהיה בתש"ח חלום רחוק, למציאות חיה וקיימת, למדינה מתקדמת ומתפתחת, מדינה דמוקרטית, וזאת על אפם וחמתם של כל אויבינו מבית ומבחוץ. שום ניסיונות לרחרח ריב בינינו לביניכם, ושום פוליטיקה קטנה לא תצליח לתקוע תריס בין אחים וכאלו אתם לנו, אחים ברמה הקדושה ביותר, אחים בדם".

שרה אשר, מנהלת אגף מורשת ישראל ובית יד לבנים, הודתה בשם צוות בית יד לבנים לתלמידים ארז שלינגבאום, תלמיד כיתה י"ב מתיכון מקיף י' ע"ש אלברט איינשטיין על הליווי בפסנתר במהלך הערב ועל ההיענות לאתגר- הלחנה מקורית וביצוע בכורה לשיר "החייל לא ישכח" למילים שנכתבו בשנת 1944 על ידי י.מ. זיסקינד ולתלמידה נועה עטרי, ממקיף ו' ע"ש יגאל אלון על שירתה המרגשת. "השתתפותכם הערב, היא דוגמא וסמל למעורבות חברתית, ביטוי לקשר הבין דורי אותו אנו, בבית יד לבנים שלנו, מטפחים בכל דרך, להנחלת מורשת הבנים".

רטט הורגש באולם כשאמל נסראלדין, בן ה-92 הרעים בקולו וקבע: "בשם העדה הדרוזית אני אומר לכם- אנחנו חלק מעם ישראל!" במחיאות כפיים סוערות הודו הנוכחים על מילותיו המרגשות.

שיח לוחמים - אמל ונאסראלדין

שיח לוחמים – אמל ונאסראלדין. צילום: שרה אשר

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל [email protected]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם:

ניידת משטרה צילום דוברות משטרת ישראל

בוקר קשה ברחובות

תפריט נגישות