דף הבית / חדשות העיר משני / "כואב לראות את זה"

"כואב לראות את זה"

רונן דמארי

 

תושבים מלינים כי לאחרונה קיצץ קבלן הגיזום של העירייה באופן משמעותי את העצים, כאשר חלקם נותרו עם גזעים בלבד. הם מציינים כי מדובר בפגיעה באיכות הסביבה ובמראה הרחוב בו הם מתגוררים, שנעשתה ללא כל סיבה נראית לעין.

תושב העיר המתגורר ברחוב וולפסון אמר השבוע ל"גל גפן": "מה שקרה זה שלאחרונה הגיעו עובדי הקבלן ופשוט 'כיסחו' את כל העצים הוותיקים, אני מדבר על עצים בני 30 ו-40 שנה שלא השאירו מהם כלום. רחובות ראשיים כמו דרובין וצבי פרנק נראים פשוט עירומים, בחלק מהמקרים היו עצים בגודל של חצי בניין שנשאר מהם מטר וחצי. זה פוגע בנראות של הרחוב ובקיץ העצים היו עושים צל. רוב הבניינים במרכז העיר ישנים וכשיש עצים, זה נראה שונה. למה העירייה מתפארת בכך שהיא שותלת עצים אם היא מכסחת אותם בכזו מהירות?".

 

חברת מועצת העיר, יפעת מאירוביץ' – יפת, יועצת סביבתית במקצועה, קיבלה לאחרונה מספר פניות מתושבים בנושא וביקשה את התערבותו של ראש העיר, רז קינסטליך. ל"גל גפן" היא אומרת: "בעבר בזכות התערבות שלי ושל דב צור, העירייה שינתה את נוהל הגיזום מהקצה אל הקצה והפסיקה את השחיטה של העצים ולי לא ברור מדוע זה השתנה פתאום שוב. פניתי לראש העיר בנושא, הוא אמר שיבדוק ועדיין לא חזר אליי. כואב לראות את זה, העצים הם לא האויבים שלנו יש להם חשיבות סביבתית מאוד גדולה גם בהקשר של החמצן וגם של הצל. ברחוב וולפסון, ויניק והפלמ"ח עצים נקצצו עד היסוד פשוט השאירו גזעים, זה משהו שגם לעצים לא יהיה קל להתאושש ממנו. אלו עצים בריאים ואין שום סיבה לעשות להם דבר כזה".

 

מהעירייה נמסר בתגובה: חבל שיש מי שבוחר להטעות ולהציג מציאות אחרת. מדובר על גיזום שגרתי לחלוטין, בהתאם לפניות שהתקבלו במוקד העירוני ולאחר בחינה עניינית ומקצועית, בין היתר של התרוממות שורשים המהווה מפגע בדרכים וכן גיזום מתחת לרשת חשמל. עיריית ראשון לציון תמשיך לשמור על בטיחות הולכי הרגל והדיירים, להיענות לפניות תושבים למוקד העירוני ולטפח את רחובות העיר".

גיזום עצים

יפעת מאירוביץ. צילום: יח"צ

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל [email protected]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם:

ניידת משטרה צילום דוברות משטרת ישראל

בוקר קשה ברחובות

תפריט נגישות