כבר לא במתח

רונן דמארי

 

במהלך השנים האחרונות ביצעה חברת החשמל עבודות לחפירת תעלות ובהן הוטמנו כבלי החשמל בקו מתח התת-קרקעי חדש שהוקם במקום קו החשמל העילי שפורק ונעלם מנוף העיר. את הפרויקט ביצעו בשיתוף מחוזות דן ודרום של חברת החשמל. עיריית ראשון לציון השקיעה בפרויקט סכום הנאמד בכ-11 מיליון שקלים.

יצוין כי הקו העילי שפורק, הוקם לפני כ-60 שנה כאשר האזור עדיין לא היה מיושב והתוואי שלו עבר מעל שטחים חקלאיים ושטחים ריקים מתושבים. במשך השנים גדלה העיר ושכונות רבות נבנו באזור בו עובר הקו וחלקן אף סמוך אליו. בשנים האחרונות עלתה דרישה מתושבי הסביבה להסיר את קו המתח העליון בין היתר לאור תלונות על תחלואה בקרב תושבים המתגוררים בסמיכות לו.

פעיל הציבור יהודה נקיס, שהעלה את המודעות לנושא במהלך השנים האחרונות אמר השבוע ל"גל גפן": "תושבים הגיעו אליי באופן אישי והתלוננו על כך שמספר תושבים שהתגוררו בסמיכות לקו המתח הלכו לעולמם כתוצאה מסרטן וזה מאוד הדאיג אותנו. הם ביקשו ממני שאפעל בנושא ואני פניתי לראש העיר בזמנו דב צור ואמרתי לו שזה ממש מסוכן ושהקרינה כנראה משמעותית. אני מודה לאל ומאושר מכך שלאחרונה הסירו את קווי המתח העליון אפשר בהחלט לומר שסלע נגול מעל לבם של תושבי השכונה. אני מקבל הרבה מאוד תגובות חיוביות בימים האחרונים מתושבים שמרגישים כעת הרבה יותר בטוח".

תושבת השכונה אורנה סאלם, מוסיפה ומציינת כי בתה ביטלה חוזה לרכישת דירה עקב קווי המתח הגבוה ברחוב: "היא החליטה לא לקנות דירה בגלל עמוד החשמל שנמצא ליד הבניין וביטלה את העסקה בגלל שהיא חששה ובסופו של דבר היא קנתה דירה ברחובות. עכשיו אנחנו הרבה יותר רגועים".

 

 

יהודה נקיס וסימון אחד המקומות ברחוב בו הוצבו עמודי חשמל. צילום: פרטי

 

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל [email protected]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם:

ניידת משטרה צילום דוברות משטרת ישראל

בוקר קשה ברחובות

תפריט נגישות