דף הבית / חדשות העיר משני / יואבי חוזר הביתה

יואבי חוזר הביתה

רונן דמארי

במסיבת סיום מרגשת שהתקיימה לאחרונה בהוסטל 'עלה אל האופק' בעמותת עלה בגדרה, נפרדו הצוות והדיירים מיואב בן ה-14. לאחר שנתיים בהם התגורר בהוסטל, ובמהלכם גם הספיק לחגוג בר מצווה מרגשת במיוחד שיזם עבורו צוות 'עלה', החליטה משפחתו שיואב מוכן לחזור לגור בבית בראשון לציון. צוות 'עלה' העניק ליואב אלבום תמונות למזכרת ומכתבי פרידה מרגשים. ההוסטל, בעמותת 'עלה' גדרה, שהיא חלק מעמותת 'עלה' העמותה הגדולה בארץ לטיפול ושיקום אנשים וילדים עם מוגבלויות מורכבות, מיועד לילדים מגיל 7 ועד 14 על הספקטרום האוטיסטי.

 

"יואב בני בכורי הוא ילד מקסים אבל גם מפונק. כשנולד בנינו השלישי נהיה בבית מצב מורכב והרגשנו שאין לנו את הכלים לפתח את העצמאות של יואב", מספרת אמו, רונית עובדיה. "היה קשה להעסיק אותו ולקחת אותו למקומות. כמו כל משפחה היו לנו עליות וירידות ואחרי התייעצות הגענו להחלטה להכניס את יואב להוסטל לילדים עם אוטיזם. היה לי קשה בהתחלה, דמיינתי את יואבי שלי במוסד סגור ומפחיד. אבל מהרגע הראשון כשהגענו אל 'עלה אל האופק', קיבלו אותנו בזרועות פתוחות, כמו משפחה. המקום מקסים והצוות מדהים. ראיתי שיש כתובת, יש פה שותפים. הרגשתי רגועה במיוחד כשראיתי שיואב הולך לשם בחיוך ושתמיד מקבלים אותו בנשיקות.

 

"במהלך השנתיים האחרונות לא יכולתי שלא להתגעגע אליו. היה לי קשה עם המחשבה שאני לא יודעת בדיוק מה קורה לו, למרות שמנהלות הבית דאגו לעדכן אותי כל הזמן. הרגשתי שהמשפחה שלי לא שלמה בלעדיו. בזמן הזה ראיתי איך הילד שלי התפתח ופיתח יכולות שלא היו לו קודם. הוא מצליח לבטא את עצמו, ליזום, לשחק ולהשתתף בפעילויות. היה לו כיף, עשו לו מסיבת בר מצווה והוא נהנה מאוד. בזכות 'עלה' ראיתי בו צדדים שלא הכרתי".

 

כאמור, רונית החליטה לסיים את התקופה בהוסטל ולהחזיר את יואב הביתה. "הרגשתי שסגרתי מעגל. יואב השתנה, הוא מעריך את האהבה שלנו, הוא מעריך את המשפחה ומעריך את הבית. נזכרנו מחדש כמה אנחנו אוהבים שיואב איתנו. 'עלה' נתנו לי הסתכלות חדשה על הילד שלי. אני מדברת אליו בגובה העיניים והוא יותר קשוב לי. כעת אני רואה אותו כאדם, מעבר למגבלה. המשפחה מלוכדת מאי פעם".

 

קרנית לוי מנהלת ההוסטל ב'עלה' גדרה מספרת: "יואבי היה ילד אהוב וכולנו אוהבים אותו מאוד. כשהוא רק נכנס להוסטל הוא היה מסוגר בעולמו ולא רצה להשתתף בפעילויות, אבל אחרי שהתחיל ליצור קשרים עם חבריו להוסטל הוא נפתח. גילינו שהוא אוהב מוסיקה ואוהב לקחת חלק בפעילויות מוסיקליות. התקשורת איתו השתפרה, כשהוא רצה משהו הוא ניגש וידע כיצד להראות את הרצונות והצרכים שלו. הוא קיבל עצמאות. הוא נהיה אקטיבי ולא פאסיבי. כולנו בהוסטל נתגעגע אליו".

 

נעמה סודקוביץ', מנהלת 'עלה' גדרה, מסכמת: "לא רק יואב המקסים עבר תהליך של צמיחה והתפתחות במהלך השנתיים בהן התגורר בהוסטל, אלא גם משפחתו. בזמן הזה הם אספו כוחות מחודשים ולמדו להכיר צדדים חדשים בבנם. אנחנו ב'עלה' גדרה דוגלים בהליכה יד ביד לצד המשפחות ואנו שמחים שלאחר תקופת לימוד משמעותית בה זכינו להכיר את יואב המיוחד, משפחתו החליטה כעת שהיא רוצה להמשיך את הצמיחה והגדילה שלו בבית. כמובן שנמשיך לתמוך ולסייע ככל שיידרש".

 

עמותת 'עלה', העמותה הגדולה ביותר בישראל לשיקום אנשים וילדים עם מוגבלות שכלית התפתחותית, מנהלת ארבעה מרכזי שיקום בירושלים, בבני ברק, בגדרה ובכפר השיקומי "עלה נגב – נחלת ערן", מהווה בית לאנשים עם מוגבלויות. במרכזים מתקיימות פעילויות תעסוקה, חינוך, תרבות ופנאי במגוון מקצועות השיקום, המאפשרים לדיירים להרגיש שווים בחברה הישראלית.

 

צילום: באדיבות עלה גדרה
צילום: באדיבות עלה גדרה
צילום: באדיבות עלה גדרה

 

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל [email protected]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם:

ניידת משטרה צילום דוברות משטרת ישראל

בוקר קשה ברחובות

תפריט נגישות