דף הבית / חדשות העיר משני / חניכי תנועת הצופים בעיר למען מתחם החי כיף המתחדש

חניכי תנועת הצופים בעיר למען מתחם החי כיף המתחדש

רונן דמארי

 

 

מתגייסים לטובת שדרוג ושיפור איכות חייהם של בעלי החיים במתחם הגן. תנועת הצופים תשתף פעולה עם צוות עובדי הגן במשימה מיוחדת. כ-80 חניכי צופים בגילאי 15 יקבלו משימה מיוחדת בחצרות בעלי החיים בגן. הם אומנם צעירים, אבל אם יש לחניכי הצופים מיומנות נרכשת זה בהקמת מתחמים המבוססים חבלים, סנדות, נדנדות ועוד. החניכים יסייעו לצוות עובדי הגן לשדרג ולבנות מתקני העשרה, מתקני טיפוס וקפיצות וכדומה על מנת לייצר סביבת מחייה מעניינת ומאתגרת לבעלי החיים.

המשנה לראש העירייה ומחזיק תיק החי כיף, עידן מזרחי, אמר: "החי כיף עם הפנים לקהילה. החיבור עם תנועת הצופים מפרה את שני הצדדים ואני כבר סקרן לראות את תוצאות הפעילות של החניכים".

כדי להפוך את זה ליותר מעניין, המשימה תצא לדרך במסגרת תחרות בין קבוצות בקורס הדרכה של חניכי כיתות ט' מכל רחבי העיר, רגע לפני שהם עצמם הופכים להיות מדריכים.  מטרת התחרות היא לאפשר לחניכים להתנסות בפעילות שתכליתה לעשות טוב לאחרים.

מזכ"ל תנועת הצופים, קלי כהן, הוסיפה: "יש לנו זכות גדולה לקחת חלק בפרויקט חשוב וחינוכי זה ולממש הלכה למעשה את המידה הצופית "הצופה חובב את החי והצומח ושומר עליהם". אין ספק שיש כאן רווח הדדי ענק. בעלי החיים ירוויחו בית חדש, מרווח ונינוח לרווחתם ולרווחת תושבי העיר והחניכים שלנו ירוויחו את ההזדמנות לתת ולהעביר הלאה את רוח ההתנדבות, העשייה והנתינה. הצופים חוגגים השנה יומולדת 100 ואני מייחל לעוד 100 שנות עשייה ברוכה והפצת הטוב. לפחות".

חשוב לציין שכל החניכים ימשיכו את תהליך השימור, התחזוקה והקשר הרציף עם החי כיף גם בשנה הבאה בתור מדריכי קבוצות. תחילת התהליך תעשה בלמידה והעמקת הנושא באמצעות סיור בחי כיף, מפגשים עם מנהלת המקום, ורד גבאי והמטפל הראשי של בעלי החיים השונים, למידה על בעלי החיים השוכנים בפינת הליטוף ועוד, כאשר כל קבוצה תצטרך בסוף התהליך לתכנן את המרחב שבאחריותה ותהיה אחראית להוציא את התכנון מהכוח אל הפועל.

מנהלת החי כיף, ורד גבאי, סיכמה: "אני מברכת על שיתוף הפעולה שיש בו ערכים לימודיים וחינוכיים. בימים אלו, החי כיף משנה את פניו ותוכנו וכחלק מכך, מקיים שיתופי פעולה עם קהילות רבות ומגוונות בעיר."

 

החי כיף ראשל"צ
צילום: באדיבות העירייה
החי כיף ראשל"צ
צילום: באדיבות העירייה

 

 

 

 

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל [email protected]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם:

ניידת משטרה צילום דוברות משטרת ישראל

בוקר קשה ברחובות

תפריט נגישות