דף הבית / חדשות העיר משני / "חלונות לחברה הישראלית"

"חלונות לחברה הישראלית"

רונן דמארי

צילום: אביב שאול

במסע אחד בן שלושה ימים, פגשו 17 חברי תוכנית "חלונות לחברה הישראלית" הפועלת באגף הנוער והצעירים, משפחות ערביות, חילוניות, דתיות לאומיות וחרדיות. הם נפגשו עם סטודנטים באוניברסיטה העברית והשתתפו בפעילות חווייתית בשוק מחנה יהודה, ביקרו בבית הנשיא  וזכו לסיור ממלכתי וסדנת שותפות של 'תקווה ישראלית' ולסיכום הם נפגשו עם ראש מועצת אבו גוש, נזיר נוצרי, ראש הגרעין התורני בלוד, חרדים וחרדיות בראשון לציון ותלמידים מהחברה הערבית בבית ספר יסודי 'השלום'. "למדתי להקשיב ולא לענות ישירות" משתפת שליו שולדמן, המשתתפת בתכנית "לא הבנתי כמה כוח יש למפגש בלתי אמצעי.  להחליף את סימן הקריאה של הביקורת בסימן שאלה של הכרה. ישנה חשיבות עצומה בלדעת מי האדם או האוכלוסייה שעומדת מולי. אני מאמינה, שאם נצליח לעשות את זה כולנו – נצליח להגיע למקום טוב יותר".

צילום: אביב שאול

תוכנית "חלונות לחברה הישראלית" החלה השנה במסגרת פיילוט ופועלת במסגרת בית "לא לפחד כלל" תחת תחום קשרי חוץ באגף נוער וצעירים. התכנית מכנסת נערים ונערות, מכלל בוגרי תכניות קשרי החוץ של האגף, לכדי נבחרת מנהיגות חברתית, המאפשרת לבני נוער מרחבי העיר לצאת למסע היכרות מעמיק עם ארבעת שבטי החברה הישראלית: החילוני, הדתי-לאומי, הערבי והחרדי, ולדון ביחסים שביניהם ולהפוך לנבחרת חברתית מובילה בעיר. הם משתתפים בהרצאות תוכן וסדנאות חשיבה ביקורתית ובשיאו של התהליך יוצאים חברי הנבחרת לשני מסעות בחברה בישראל ומובילים פעילויות מעורבות חברתית ברחבי העיר.

מנהלת תחום קשרי החוץ באגף נוער וצעירים, מירב קופיטו, מספרת על התוכנית "אחד האתגרים שלנו כעובדי נוער ומחנכים הוא לפתח ערוצים חדשים  לצבירת הידע  ולהעמקת הלמידה שנשענת על מתודות חווייתיות. יצאנו השנה לתוכנית הייחודית הזו העוסקת בחברה הישראלית ממקום מאוד עמוק ושונה והמעבירה את החניכים תהליך כל כך משמעותי. מאמינה שבהמשך תיווצר פה נבחרת נוער מרשימה שגם תפעל ותהיה מעורבת בעיר ראשון לציון ברוח התוכנית. אביב שאול, יזם ומוביל התכנית מוסיף: "מדובר בתכנית נוער ראשונה מסוגה שעוסקת בחקר החברה בישראל וביצירת מפגש בקרבה. נער או נערה אצלנו מקבלים הזדמנות נדירה להביט אל תוך עצמם דרך מתן ידע, פיתוח חשיבה ביקורתית, יצירת מפגש עומק עם החברה בה הם חיים והובלת שינוי בעיר".

צילום: אביב שאול
צילום: אביב שאול
צילום: אביב שאול

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל [email protected]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם:

ניידת משטרה צילום דוברות משטרת ישראל

בוקר קשה ברחובות

תפריט נגישות